fredag 8 april 2011

Tid

Rätt ofta undrar jag vart min tid tar vägen.

Som idag. Julius frågade -"Vad har du gjort idag då mamma?" när jag hämtade honom från skolan. Tja, jag hade inte gjort mer är typ 3 saker idag. Jag har tränat pilates 1 timma, varit och handlat lite drygt 1 timma och varit och bytt en av Julius födelsedagspresenter till ett presentkort. Det var ju inte så mycket! Sen har jag hämtat barnen i skolan, lagat middag och sedan skjutsat Julius till skolan igen.

Ja, det kan ju inte ha tagit 9½ timma?! Nej, men jag noterade på min färddator i bilen att jag har spenderat ganska precis 4 timmar i bilen!

Om ni inte har förstått det så bor vi ju lite off. Det mesta ligger ju mellan 20-30 minuter från oss. Men det är den smällen vi får ta för att kunna njuta av vår fantastiska utsikt! Och det är det värt!

Varför skjutsade jag tillbaka Julius till skolan undrar kanske vän av ordning? Jo, ikväll är det Family Camp Out på skolan. Ni som känner mig veta att camping inte är något för mig. Framförallt inte på en skolgård! Men Julius har lyckats snacka in sig hos en kompis så han får sova i hans tält. Men det såg onekligen rätt mysigt ut när jag och Eilkka släppte av honom på skolan. Ett gäng uppslagna tält och barn och vuxna som satt och grillade. Hoppas han får kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar