måndag 11 april 2011

Vilken dag

I stället för att sitta på kontoret och låtsas jobba idag så gick jag efter ett tag ut i det fantastiska vädret och satte mig på altanen. Jag kom mig äntligen för att sortera och klistra in alla mina recept. Detta skulle jag ha gjort för flera år sedan. Jag klipper ut recept och lägger i en hög. En salig blandning av recept som jag lagar ofta och recept som jag aldrig lagat eller kommer att laga. Lite jobbigt när man letar efter ett speciellt recept att behöva leta i en gigantisk hög. Nu har jag sorterat ut och klistrat in i en fin receptpärm som jag fått av min svärmor för flera år sedan.

Vädret har verkligen varit fantastiskt idag. Nästan +30C och strålande sol. När Harald och Julius kom hem så ville Julius gå ner och surfa. Det var ju fantastiskt väder och stora vågor. Sagt och gjort. Harald och Julius gick ner till stranden och jag åkte och hämtade Eilika och så körde även vi till stranden. Harald och Julius surfade, Eilika lekte i vattenbrynet och jag satt och fotograferade. Härligt!

Eilika, Harald och Julius på väg ut i vågorna.

Eilika hämtar vatten till sandslottet hon aldrig byggde.

Glencairn till höger om stranden.

Glencairn Heights till vänster om stranden.

Lycklig badflicka.

Harald glider in mot stranden på en våg.

Perfekta vågor!

Husen som klättrar upp på berget i Glencairn.

Julius blir varm välkomnad in till stranden!

Badkille!

Visst är det vackert!

När det var färdig surfat och badat gick vi hem och duschade och sedan avslutade vi den vackra dagen med middag på Dixies. Vi satt ute och beskådade dom vackra molnen som kvällssolen lös på. Kameran låg hemma på bänken. Sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar