lördag 11 juni 2011

Dramatik

Mamma, Eilika och jag hade en bra dag på IKEA igår. Fick tag på det mesta och lite till! 

Idag behövde jag åka in till stan, igen! Eilika fick vara hos mormor. Hon laddar verkligen sina mormor och morfar batterier nu. Åkte in med 10:an och ut med 12.30 färjan. Hann med nästan allt. Bara Systemet som inte hanns med. Men jag klarar mig och i morgon går jag och beställer en laddning vin i affären i stället. Då är det bara att hämta varorna på torsdag. Passar utmärkt eftersom jag åker till Lappland på måndag till torsdag och Harald och Julius inte kommer förrän på onsdag. Så när vi kommer hem kan vi hämta vin! Fiffigt!

När jag kom ut till ön igen så stannade jag hos mamma och lånade hennes symaskin. Behövde sy in två kjolar till Eilika, sy ett kuddfodral och ett litet draperi. Sen åkte vi hem, lilla E och jag.

Poolen är nu tillräckligt varm och kunde därmed öppnas. Men.......Värmepumpen hade ännu en gång lagt av och i poolhuset sprutade det vatten från sandfiltret (eller vad det nu är). Varken lät eller såg speciellt bra ut. Med guidning från Harald via sms stängde jag av hela systemet. Harald får sätta i gång och fixa vad som behöver göras när han kommer. Eilika hoppade i poolen och var mäkta glad. Jag gick ett antal varv med håven och rensade för fulla muggar. Fick även i gång Göran (botten rengöraren) som fått sin reservdel idag. Frid och fröjd! NOT!

När Eilika gått upp och jag plockat lite och skrivit min shopping lista till Systemet såg jag till min förskräckelse att vattennivån sjunkit med drygt 20 cm! Det är inte lite vatten det! Akut samtal till stackars Harald igen. Bottenventilerna måste vara öppna! Nu har jag stängt alla kranar som finns, nästan, och håller på att fylla på mer vatten. Men tänk vad mycket långsammare det går att fylla på vatten än tömma. Och dyrare!


Premiärsim för liten groda!

 
Vårt hus sett från poolside!

Och gissa vad?! Dom förbannade "odjuren" har även tuggat på mina pelargoner, uppe på trappan! Höjden av fräckhet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar