lördag 4 juni 2011

Systrar

Dom senaste dagarna har vi hunnit hälsa på två av mina tre systrar.

I förrgår åkte mamma, Eilika och jag till Karlshamn för att fira Eilikas kusin Jennie som fyllde 15 i måndags. Jag har inte sett Helenes och Connie lägenhet tidigare så det var roligt.


Eilika blir friserad av kusinen.


Helene, Eilika och jag tog en promenad på stan. Kul att se omkring lite. Jag gick ju i gymnasiet i Karlshamn. Eilika vickar på rumpan, det är därför hon ser ut som en gummi människa!


Idag åkte mamma, Eilika och jag till lillasyster Caroline med familj. Dom har just köpt hus så det var också premiär. När vi väntade på färjan i det vackra sommar vädret så tog jag dom här bilderna.



Södern ligger förtöjd i Aspö Mad när inte pappa är ute på turer med henne.


Eilika badar fötterna igen.


Aspöfärjan på väg till Aspö.


Eilikas kusin Maximus med två favoriter; lejon och ett flygplan han fick av oss från Turkish Airlines.


Mamma på altanen.


Gunnar bjöd på god lunch och jag hade med mig rabarber paj till kaffet. Kusinerna vid Maximus lilla bord. Eilika spexar och sätter melonskal som ögonbryn. Till Maximus förtjusning.


Vi fyllde på vatten i Maximus pytte lilla pool. Det blev succé! Full fart hela eftermiddagen.


Häromdagen var Eilika och jag i stan och då köpte vi en ny cykel åt henne. Hon har så långa ben så vi fick ta en 20" med en gång. Men då slipper vi köpa en ny cykel nästa sommar också. Nu ska hon bara få in knycket så att hon lär sig att cykla. Enligt henne var cykeln trasig! Hon ramlade nämligen, trots stödhjul. Det är nog inte cykeln det är fel på ;) I morgon får vi ta oss en tur och träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar