fredag 16 december 2011

Lite hjälp

Fick plötsligt en ledig eftermiddag! Harald har precis landat vid lunch. Har varit hemma en sväng och ätit lunch, packat ur väskan, blundat 5 minuter och druckit kaffe. Sedan tog han med sig Eilika och åkte till UWC i Belville för att supporta Julius.

Julius simmar Western Province Champs denna helgen. Ja, förlängda helgen. Började igår med att åka hemifrån kl 06.00 och var hemma strax innan 20.00. Trött kille! Fick i sig lite ugnspannkaka med farmors lingonsylt, packade ur sim simväska, packade inför dagen och stupade i säng. Idag blev han hämtad kl 07.00 och nu är alltså Eilika och Harald där. Fortsätter i morgon och på söndag med lika långa dagar. Men det går bra för honom! Gick till final på 100 bröst idag! Bra jobbat Julle!

Min plötsliga lediga tid, utan en liten 6-åring som hänger i kjolfållen, har jag spenderat ute på altanen med att hjälpa Tomtens nissar att slå in julklappar. Dom bad om lite hjälp! Kan säga att det är mycket trevligare att slå in paket vid bordet ute på altanen, i den 25C skuggan, än inne på sovrumsgolvet som jag brukar göra.

Har även delat upp dom två GIGANTISKA godispåsarna Harald hade med sig till barnen. Måste delas lika, annars äter Julius upp 99,9 % innan Eilika ens hunnit blinka.

Nu tar jag en liten paus med ett glas vin innan jag sätter igång med lasagnen. Så lugnt och skönt! Ja, förutom Whiskey som tvunget ska prata med alla fåglar som kvittrar ute. Och för att dom verkligen ska höra honom så använder han sig av ett ganska högt och gällt läte. Hmmmm.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar