fredag 27 januari 2012

Det brinner

I eftermiddags när Eilika och jag var nere vid poolen och badade och solade så körde det förbi ett helt gäng med utryckningsfordon. Till slut gick jag upp och kollade om jag kunde se något. Och det kunde jag. Det brann uppe mot Red Hill, en veldfire alltså. Nej, ingen fara för oss och vi såg bara rök och helikoptrarna som körde i skytteltrafik  för att släcka.


Tjock rök väller upp! Det var inga hus eller byggnader i fara vad jag förstått.


Två helikoptrar körde fram och tillbaka och fyllde på vatten för att släcka branden. Det tog drygt två timmar innan branden var släckt.



Den lilla pricken mitt i bild är den helikopter som precis är på väg ner och fyller på vatten i en vattenreservoir uppe i bergen ovanför Simonstown.


En av dom många brandbilarna som körde förbi med fulla vattentankar.

Nu är branden släckt! Ska nog köra upp och kolla hur det ser ut i helgen. Läskigt men lite spännande!

1 kommentar:

  1. Oj vilken spännande dag! Skönt att det inte var så nära att ni behövde bli oroliga. Men det blir säkert en adrenalinkick ändå kan jag tänka mig. Mvh Anette

    SvaraRadera