söndag 29 januari 2012

Vi har inte tråkigt

Nej för att ha tråkigt det hinner vi inte med! Här händer det saker precis heeeela tiden! Känns det som i alla fall.

På förmiddagen "hyrde" våra gäster in vår eminenta guide Eilika för en tur till pingvinerna i Boulder. Hon är VÄLDIGT duktig guide och hon är inte speciellt dyr; 1 glass kostar det! Jag tror gästerna var nöjda trots att det var varmt.




När dom kom hem så åt vi pasta och tonfisksallad till lunch. Det har varit en varm dag även idag så vi intog lunchen på baksidan där det var skugga och vi svalkades av en lätt bris. Vi var ju TVUNGNA att äta ute eftersom det var den allra sista måltiden för Ingrid och Staffan här hos oss i Sydafrika. Harald skjutsade dom sedan till flygplatsen strax efter 14. Tack för att ni kom och hälsade på!

När Harald tog Ingrid och Staffan till flygplatsen så gick jag och barnen ner till poolen för sol och bad. För en gångs skull hade Eilika och Julius JÄTTE roligt tillsammans i poolen idag. I vanliga fall bråkar dom ju mest :(






Det är inte helt fel att ha en STOR storebror som kan slänga en HÖGT upp i poolen! Vilken lycka!






Julius fick slänga sig själv men det går bra det oxå! Nej, inga bilder på mig. Det ska ni vara glada för. Och jag hoppade inte så mycket faktiskt.

När klockan började närma sig 16.30 så gick jag in och duschade och sedan tog jag itu med kök och disk efter lunchen. När jag nästan hunnit tömma diskmaskinen så ringde det på dörren. Utan för står min "kusin" Don från Philadelphia i USA! Alltså han är ju inte min kusin utan hans pappa och min farfar var kusiner. Men släkt är vi i alla fall! Nu var det så att jag visste ju att han skulle komma men hade inte fått återbekräftat eller någon tid. Och efter gårdagens hektiska dag så hade jag HELT glömt att han skulle komma. Han skulle bara titta förbi för han är här väldigt kort och med en större grupp. Han kom med en polare och jag bad dom stänga grinden efter sig. Men.......det ramlade in 10 pers till! Hux flux hade vi trädgården full med 12 amerikanare! Hoppla!

Vilken surprise! Dom hade varit ute på Cape Point och hos pingvinerna så Don tyckte att det var lika bra att plinga på när dom ändå var i närheten. Och det gjorde dom ju rätt i! Harald var och tränade men kom hem strax efter dom kommit. Lite chockad att det stod tvår stora bilar utanför och hela trädgården var full med folk. Nu stannade dom bara en dryg halv timma och jag fick bara bjuda vatten. Roligt var det i alla fall att Don kom förbi och att han nu vet hur vi bor. Hoppas han kommer tillbaka och stannar lite längre nästa gång. Fast han kanske inte behöver ha med sig 11 pers ;) Det skulle bli lite väl trångt i gästvåningen!

Precis innan vi sedan skulle äta middag så var vår lilla prinsessa tämligen trött kan jag säga! Konstigt efter en sådan lugn dag! NOT!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder!! Här har det varit en underbar vinterdag med ca 5 grader kallt och strålande sol ;) Fick med mig 6-åriga dottern på en promenad vid Edsviken, det var jättefint.

    SvaraRadera