fredag 21 september 2012

Rätt eller fel

Först och främst en eloge till världens bästa Samir! Det är killen som kom hit i eftermiddags och gjorde en tillfällig lagning av vår trasiga parabol och som kommer i nästa vecka med nya galvaniserade stag. Ett klart plus i detta land. Att man kan ringa 17.45 och felanmäla och nästa dag står dom här och fixar. Fast vi bor lite off till råga på allt. Så LYCKA, vi kan titta på Doobidoo i kväll!

Idag tog vi med oss Amy hem efter skolan. Amy är Eilikas BFF (best friend forever). Dom har ätit korv med bröd, bakat och ätit smulpaj, hoppat studsmatta,  lekt med i princip allt som finns i Eilikas rum och tittat på film.




Det är gott när man får dela på den sista smuldegen i skålen!

Nu till rubriken. Julius skulle i kväll gå på skoldans. Men först simträning och sedan skulle Harald släppa av honom vid skolan igen. Dansen börjar kl 19 och Julius tänkte hjälpa till att fixa. Svårt att hinna hem emellan nämligen. Taxi Mom skulle hämta hem gosse och ev. kompis kl 22. Julius hade förberett med kläder och discolampa som skolan skulle få låna. Den väna modern packade ner allt samt extra mellanmål och den snälla pappan tog med sig pick och pack i bilen. När sedan Harald hämtar Julius för att åka till simningen så har han fullständigt ändrat planerna. Nu skulle han helt plötsligt hem efter simningen men sedan tyckte han att vi skulle skjutsa tillbaka honom över bergen för att gå på bio kl 21. Alltså skoldansen blev dissad för det var för dyrt enligt sonen. Men bio var visst ok (fast det skulle bli dyrare totalt). Harald blev helt ställd och ringde mig. Jag sms:ade Julius och sa att han får antingen gå på dansen eller komma hem. Jag eller Harald tänkte inte köra en extra gång. Ja, då skulle han komma hem och "som vanligt så kan inte jag följa med"! Ja, det är inte hans fel att vi bor här men det är faktiskt inte bara han som inte får hänga med. Vi kör honom faktiskt för det mesta. Jag får alltid dåligt samvete men längst inne tycker jag faktiskt att vi har rätt. Lite respekt för vår tid vore ju lite lämpligt.

Nu kom Harald hem och Julius är på skoldans. Det blev visst ändrade planer igen! Undrar om jag ska hämta honom kl 22?!

1 kommentar:

  1. Oj det låter som vårt liv här hemma med våra tonåringar! Nästa fredag är det dans och de skulle gå, sen ångrade de sig, jag plockade upp jour på jobbet och gissa om de vill gå nu? Jag sa att jag har redan gjort andra planer och nu är de sura på mig! Ha ha

    Hej från Minnesota!

    SvaraRadera