måndag 17 september 2012

Sommar helg

I helgen har vi haft riktigt sommar väder! Så härligt!


I torsdags så regnade det mest hela dagen men vi vaknade upp till denna vackra vy.

Men efter regn kommer ju sol och det har verkligen stämt. I fredags var det strålande fint men blåste lite. Vi hade poolkillarna här för att öppna upp poolen för säsongen. Vi stängde av pump och solvärme och tog upp Barracudan i mitten på maj. Nu ville vi öppna upp i god tid innan barnen har Spring Break. Eilika går två veckor till sen är det lov en vecka. Julius har lov veckan efter henne. Så smidigt! Poolen mådde hur bra som helst där under sitt täcke. Det var kristall klart vatten och 15 grader. Förra året låg det en död och rutten mullvad och guppade under täcket men det slapp vi i år.

Sedan har då lördag och söndag bjudit på rejäl värme, över +25C, och sol! Vi har solat och njutit! Poolen blir sakta men säkert varmare. Men det var för kallt att bada i helgen. Kom upp till +22 och det räcker inte! Nej, +27 ska det vara för att jag ska hoppa i! Nja, jag hade nog tagit mig ett snabbt, och jag menar snabbt, dopp om det varit +25 också för det var rejält svettigt i solen. I går så klarade jag inte av mer än en timme i solstolen. Höll på att koka över!



Gick istället upp och duschade och satte mig sedan och läste DN på iPaden och njöt av utsikten i skuggan.



Efter Eilikas bad (i badkaret) så lagade Harald och Eilika spetzle igår. Eilika kommer bli en riktig spetzle kock. Hon hjälper alltid pappa.



Någon sa att det saknas foton på Julius på bloggen. Här kommer två spännis bilder. Vilken min han gör!

Så vi har med andra ord haft en lugn helg! Idag är det lite disigt och inte lika varmt. Ska komma regn i morgon och senare i veckan. Men det är helt ok. Det är faktiskt bara vår ännu. Riktig sommar blir det först i december.

2 kommentarer:

  1. Ah, du har bytt utseende på din blogg, fint! Roligt att E. också gillar att läga mat tillsammans med er i köket. Låter spännande gott!

    SvaraRadera
  2. Hej från USA! Jag heter Marie och jag trillade in på din blogg. Jätte fin blogg du har. Jag får nog bokmärkta dig på min iPad.

    Om två år så åker vi till Sydafrika. Min man spenderade tre veckor i Namibia i juli. För två år sedan var han i Sydafrika och Zimbabwe. Nästa trip så hänger jag med!

    Ha det gott!

    Kolla gärna in min blogg

    www.mls73.wordpress.com


    Kram Marie

    SvaraRadera