torsdag 8 november 2012

Räddningsoperation

Jag har räddat rabarber idag! Vår kära gardenboy Mla har nog aldrig sätt hur rabarber växer. Kanske har han aldrig sett rabarber över huvud taget. 

Mla hade inte riktigt full sysselsättning idag vilket resulterade i att han la en hel del tid på att kratta i trädgårdslandet. Det blev så fint så! När han sedan var i full gång med att tvätta bilen så gick jag förbi det välkrattade trädgårdslandet och höll på att skratta ihjäl mig. Mla hade varsamt kupat rabarbern så att stjälkarna inte syntes över huvud taget. Så tokigt!


Kolla på våra kupade rabarber!

Lite senare i eftermiddags, när Mla åkt hem, så räddade jag rabarbern. Krattade undan jorden och gav den en dusch. Jodå, jag ska informera Mla att man inte ska kupa rabarber. Men idag tyckte jag lite synd om honom.

1 kommentar: