torsdag 8 november 2012

Svenska män

Vad är det med svenska män och deras fullständiga saknad av stil? Och då speciellt i varmare klimat och semestertider. Nej, nej jag pratar INTE om ALLA svenska män, men tyvärr alldeles för många.

När jag var och handlade idag så var det 4 svenskar i butiken. Helt klart semestrande svenskar. Det såg jag på den härliga rosa nyansen dom hade på hyn samt på männens klädstil. Framförallt en av dom. Jag låtsades inte om att jag var svensk! OK, denna man i åldern 35-40 kanske hade då på sig en Ralph Lauren kepa (helt ok), en piké tröja (även den helt ok) OCH trekvartsbrallor som slutade halvvägs på vaden, GRÅ gubbstrumpor och SANDALER! Men snälla rara! Man såg alltså kanske hela 10 cm totalt av hans ben. Är det så hemskt att visa benen varför då inte ha ett par tunna LÅNGA byxor eller kanske man helt enkelt kan ha ett par shorts, i normallängd? Och snälla, snälla INTE strumpor och sandaler till! Jag kan faktiskt tycka att det är helt ok för lite äldre män att ha strumpor i sandalerna men då inte strumpor som näst intill är knästrumpor och inte till 3/4 byxor!

Dessa hemska 3/4 byxor har på något konstigt sätt etsat sig fast på sommarsvensken, både hos män som kvinnor. Och jag får känslan av att det bara, i princip, är svenskar som bär dessa. Och då framförallt män. Men det förstås, det är ju plätt lätt att spotta en svensk turist. Har vederbörande trots allt inte strumpor och sandaler så har han garanterat Fobba tofflor. Modell skrikig färg och gärna kopia från en marknad.


WHY?!

4 kommentarer:

  1. Im smile!!!! Sen,,Foppa tofflor, gör så ont i mina hjärnhinnor, emellanåt! :)

    SvaraRadera
  2. JAG HÅLLER MED DIG! Min man kunde inte fatta att en MAN kunde ta på sig byxor som såg ut på det viset. Bara svenska män, ingen annan. De är HEMSKA!

    ha ha ha

    SvaraRadera
  3. Överlever ev byxorna beroende på utförande men kombon av strumpor å sandaler därtill..... hu! Kväljningar!
    Håller med dig Gabriella! :D

    SvaraRadera
  4. Bara svenska män kan träffa sina tyska affärskollegor iklädda slitna jeans, piké-tröja med slips och gympa dojor. Vi skall inte heller tala om bordsskicka...usch! Jag vill skratta, verkligen lol

    SvaraRadera