lördag 21 september 2013

Lördagsgott

Andra gången för valpskola nr 2 idag. Omgång 1 med tränare Karen avslutades förrförra söndagen och förra lördagen började vi kurs med Taryn. Taryns kurs är så mycket bättre! På den här kursen är dom förutom Taryn två stycken instruktörer till som hjälper till. Mycket bra för en sån som mig som har en puppy med MASSOR av energi, framförallt på valpskolan! Men vi lär oss mycket och han är jätte duktig så fort vi kommit bort från alla roliga kompisar. 


Denna bilden är från häromdagen. Idefix hade väldigt gärna hoppat i badkaret han också.

Efter ett hårt pass på valpskolan och sedan ett par timmars välbehövlig sömn fick Idefix en riktig mumsig lunch idag. Han fick ett färskt fläskben att mumsa på. Det höll honom sysselsatt i drygt 2 timmar.
 


Gott, gott, gott! Kolla in storleken på benet. Perfekt för små vassa valptänder.
 

En timma senare! Så mumsigt! 
 

Två timmar senare så har benet krympt betydligt. Kolla in tassarna. Han ser ut som värsta lejonet!

Det blev ordentlig tasstvätt innan han fick komma in igen. Det finns fortfarande en liten bit ben kvar. Den får han i morgon bitti så kanske jag får sova en liten, liten stund längre än till klockan 6.20. Kanske! Har en plan att ta ut honom och kissa när det är dags på morgonen och sen får han benet och jag kan gå och sova en stund till. Visst låter det som en bra plan?! Det KAN ju funka!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! Att ha en valp verkar vara som att ha katt... jag hade aldrig sovmorgon med vår katt i USA. Nu vill resten av familjen ha katt igen, jag är tveksam (och jag är verkligen kattmänniska, älskar katter!)

    SvaraRadera