onsdag 18 november 2009

Flyttfirma och lunch

Nu är kontraktet med flyttfirman påskrivet och inskickat! Dom återkommer om någon dag så att vi kan boka in exakt datum för packning och med diverse andra praktiska saker. Det blev ICM Kungsholms AB efter lite prisförhandling. Skönt va mamma? Nu kan du känna dig lugn!

Adressändrings och avsluta kontrakt och avtals arbetet fortgår. Sakta men säkert. Kommer på nya saker hela tiden. Nu har vi spikat datum för när jag och Eilika flyttar ner till Aspö och när Harald och Julius flyttar ner. Gör det hela lite lättare att planera med tillfällig adressändringar och utflyttning.

Eilika, jag och Mosquito kör ner den 18/12. Då överlåter vi huset till dom nya ägarna och huset skall vara tömt och städat. Harald och Julius kommer efter i en hyrbil 21/12. Dom simmar båda KM för sista gången i Täby Sim. Får dom ju inte missa!

Även bokat tid hos distriktsvetrinären för Mosquito. Den 30/12 ska han på hälsoundersökning och vetrinären får fylla i dom papper som krävs för att ta in honom i Sydafrika.

Annars så betar jag av en del lunchdater med gamla och kära vänner och kollegor. Hittat en del via Facebook. Förra veckan lunchade jag med Sanna som jag gick på folkhögskola och bodde med i slutet av 80-talet. Vi har inte setts på säkert 6 år! Jätte kul!

Igår var jag i Norrtälje och åt lunch med fd kollegor på Svea Leasing. Lotta och jag har inte träffats på 8 år och Lena har jag bara stött på i Täby C för några månader sedan. Också jätte roligt! Många minnen. Vi ska försöka hinna med en lunch till innan jag drar söderut.

Och nästa vecka blir det lunch med min fd chef på BookHotel; Agneta. Henne har jag inte träffat på 13 år tror jag! Huja vad tiden går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar