lördag 13 december 2014

Lucia

Vi har inte firat så värst mycket Lucia här i solen och värmen men Eilika och jag tittade på Luciafirandet på SVT World i morse i alla fall. Och så har vi klätt granen! Den i äkta plast!



Eilika tar hand om sina marsvin så duktigt! Här diskar hon deras fat och ger
 dom frukostgrönsaker.
 

En annan som också "hjälper till" är Idefix! I förmiddags när jag satt och spanande in dom små grisarna så fick jag plötsligt en hund i knät. Han tog chansen att leka knähund och spana in grisar samtidigt. 


Närkontakt!


Dessa två väntar på att jag ska montera färdigt granen!
 

Eilika är nu så stor att hon når upp och sätta upp stjärnan!
 

 Ta-da!


På eftermiddagen la jag mig i soffan och vilade en knapp timma! Behövde jag! Ni ser vilket Lucia väder vi haft!
 

Årets första glögg på spisen!
 

Vi har aprikossäsong nu och aprikoserna är lika stora som clementinerna!
 

Skrällde till med tacos till middag idag. Det gör vi inte så ofta. Lyckades få båda barnen att hjälpa till. Mysigt!
 

Kvällsbild av granen!
 

Även Eilika har fått en liten gran i år! Den blinkar så fint!


Just nu som kom det en liten söt Lucia! Vilken överraskning. Pepparkakor och glögg hade hon på brickan!


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin Lucia! Och vilken fantastisk bild på hunden och lilla (är det en hamster?). Och vilken tur att ni fått tag på Lucianattlinne, här i San Diego blev det rundringning och lite panik då det var flera barn som inte hade Lucianattlinnen.

    Ha det så gott!

    Anneli i San Diego

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är marsvin. Två stycken; Kanel och Kokos! Oh här hittar man inga Lucia linnen. Det Eilika har är importerat från Sverige och förra året förlängde jag det med en volang då det blivit för kort!

      Radera