måndag 21 december 2015

Mamma och pappa

Nu har dom redan varit här i nästan en vecka, mamma och pappa! I tisdags förra veckan så hämtade jag dom på flygplatsen. Vi har hunnit med en del under veckan men dom har även haft gott om tid för vila.


Första kaffestunden med den vackra utsikten i tisdags!

I onsdags var det helgdag men VW bilverkstad höll ändå öppet och jag kunde lämna in min bil på service. Passade bra då pappa kunde hämta mig och lämna mig på verkstaden. Harald var ju i Europa och kom inte förrän i fredags. På onsdagskvällen åt vi middag på Saveur i Simonstown. Trevligt i kvällssolen och god mat.

I torsdags gick vi på Christmas Carols i Kirstenbosch Gardens. Vi började med tidigt strutsmiddag hemma tillsammans med grannen Sally och sen körde vi till Kirstenbosch.
 

Solen är så sakta på väg ner bakom bergen. 
 
 

Mamma, pappa i tomteluva, Sally och Eilika.
 

Sally hade med sig vin, ost och kex!
 

Tomtenissa!
 

Fina mamma!
 

 Det börjar mörkna. Kl 20.00 började själva kören sjunga och orkestern spela.


Pappa sjunger carols i skenet av en glowstick.
 

Scenen ser ut som en lysande mussla. När det mörknat och det blev lite kyligare så bjöd jag på varm glögg och lussekatter!
 

 Nu är det riktigt mörkt och alla har tänt sina glowsticks.



 Mäktigt med alla dessa människor som sjunger.


Väldigt effektfullt med mörkret, sången och dom lysande glowsticks som alla fick.

I fredags hämtade jag Harald på flygplatsen och pappa och Eilika hänge med Sally ut på en segeltur tillsammans med Sallys son Carl. Han äger en stor båt som Sallys pappa byggde i början på 80-talet. Bilderna från segelturen har Sally tagit.
 

Kapstaden och Tafelberget från havet.
 

 Kapten Löfgren i sitt esse!
 

Eilika gör en Titanic pose!


Dom hade även turen att se en del valar. Misstänker att det var Brydes fenvalar.
 
 

Den fina båten!

När seglarna väl kom hem, mycket nöjda och glada, så åt vi sedvanlig fredagsmiddag. Spagetti och köttfärssås!

I lördags spelade Harald golf, mamma och pappa var hemma med Eilika och jag hämtade Julius på flygplatsen. Men det är en historia för sig! På kvällen välkomstbraai för både mamma, pappa och Julius.

I söndags körde mamma och pappa en sväng ut på Kaphalvön och tog sedan en fika i Simonstown. I dag har det varit en lugn dag hemma för dom. Jag har handlat julmat, gjort köttbullar och gravat laxen. Avslutade dagen med middag på Dixies.

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt härlig och skön God Jul! Vi hämtar vänner på flygplatsen i morgon, och det bästa av allt; döttrarna landar in på Juldagen! Att man kan längta så!
    Kram/Titti

    SvaraRadera