onsdag 26 augusti 2009

Det närmar sig

Idag har det gått i ett. Trädgårdsmästare, städare och snickare och kommit och gått hela dagen.

Tänkte ta ett varv i spåret runt sjön när jag lämnat E på dagis med det fullkomligt ösregnade! Så jag bestämde mig för att stanna hemma istället. Stannade hemma hela dagen och har röjt och plockat undan.

Strax innan nio kom trädgårdhjälpen. Två glada tjejer i full rengnställs mundering tog sig an vår igenväxta trädgård i spöregnet. Då vi varit borta i knappt 8 veckor under sommaren så fanns det en del att göra i trädgården.
Jag bjöd på kaffe och mackor strax innan tio under infravärmen på altanen. Då slapp dom knöla av sig alla smutsiga galonisar men ändå värma sig lite. Sedan fortsatte dom tills dom var klara.
Åtta (!) fulla sopsäckar och två gigantiska högar med trädgårdsskräp senare så var dom klara rund två-tiden. Ser väldigt representabelt och fint ut nu!

Tjugo över ett körde jag och hämtade städerskorna som var redo att komma och ta itu med mitt hus. Dom kommer i vanliga fall knallandes men med detta hemska väder så erbjöd jag mig att hämta som istället. Tacksamma! Så lagom tills trädgårds tjejerna var klara drog städerskorna igång. Full fart som vanligt!!

När städerskorna var klara och E hämtad på dagis fortsatte jag med att rengöra ugnen, vaxa dom rena parkettgolven och olja det rena sjöstensgolvet i badrummet.

När vi just ätit färdigt middagen så ramlade snickaren in! Han har nu fixat glipan mellan grillen och den nya induktionshällen och satt fast ett gäng med lösa socklar.

Nu är huset snart färdig "pimpat" inför visningen på söndag!

Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar