onsdag 28 oktober 2009

Fortsättning på gårdagens inlägg

Ok, var var jag nu?!

Jo, efter besöket på skolan körde vi till Virgin Active Sport där H brukar träna. Tänkte kolla om J kan få komma in och simma några ggr denna vecka. Proppfullt med bilar och människor! Frågade om det skulle gå bra att J simmar där och det skulle det. Mot en avgift på 135 rand. Det är väl ok.

Vi fortsatte till nästa Virgin Active som ligger precis i Westlake Business Park. Ännu närmare hem alltså. Detta gym är sprillans nytt. Öppnade i mars. SUPER fräscht!

Vi fick en guidad tur och 6 (!) fribiljetter! Detta kommer helt klart bli "mitt" gym!

Efter en pizzalunch hemma så kom familjen West på fika. Dom är svenskar (ja, delvis i alla fall) och bor i Simonstown. Aldrig träffats förut men nu ska vi ju snart bli grannar. Mycket trevlig pratstund. S och S behövde åka iväg och handla lite och hämta ut biljetter men barnen hade så roligt med J så dom fick stanna.

Kl 18 träffades vi sedan på VÅR restaurang Dixies (ok då familjen West, ni får "låna" Dixies tills vi kommer!). Hade en mycket trevlig och god middag!

Igår körde vi via Chapmans Peak till Hout Bay. Chapmans Peak har varit stängt i alla fall dom två senaste åren så jag hade aldrig åkt där. Vilken utsikt! Kommer bilder. Glömt sladden hemma. Mamma, kanske inte din favoritväg för det är väldigt kurvigt men ack så vackert!

Gick en sväng i ett ganska öde Hout Bay och tog sedan en tidig lunch på Mariners Wharf Grill. Seafood basket och ett glas rosé! Inte helt fel en tisdag. Började regna när vi satt och åt men hade slutat när vi var klara.

Har tyvärr inte så värst tur med vädret. Mulet och ingen jätte värme. Hopps det spricker upp i eftermiddag. Vi behöver verkligen jobba på vår solbränna!

Efter Hout Bay körde vi till Virgin Active och tränade. J simmade på bra och jag nyttjade löpbandet (med utsikt över poolen och bergen) och sedan lite styrka på det. Jätte skönt! Och så rent! Tror dom städade golvet runt mitt löpband två ggr under dom 45 min jag var där. Inte riktigt som i Sverige, där man får vara glad om det städas en gång per dygn.

Spenderade kvällen med att bränna in vår nya Morsoe kamin och titta på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar