fredag 30 oktober 2009

Sista dagen

Så är det vår sista dag här, innan vi kommer tillbaka i januari. Känns rätt ok. Både J och jag är nöjda med vår resa och nu när vi är så nära hemresan så ser vi fram emot att komma hem.

Borta bra, men hemma bäst!

Solade igår. Ser ut som en röd fin kräfta trots solskyddsfaktor 10. Så skönt med vårt pool område för man kan alltid hitta lä eller om det är för varmt, vind. Myclet bra!

Körde till Simonstown och åt luch på Bertha´s och sedan en sväng förbi E´s dagis för att betala in anmälningsavgiften. Stället fick helt godkännt av storebror så nu känner jag mig lugn. Han är helt övertygad om att E kommer stormtrivas.

Vid tre kom familjen West (minus pappa West som var i Somerset West för att hämta upp bilen). Barnen badade och Sirpa och jag drack kaffe och solade. Mysigt!

Vid fem åkte vi till Virgin Active för ett sista träningspass. Stannade på Pick-n-Pay på vägen tillbaka för att bunkra upp med Fanta Grape till J.

Vi har inte så mycket mer i väskorna än just Fanta Grape nu. Lämnar naturligtvis sommarkläderna här. Hade med oss E´s och en del av H´s sommarkläder ner också.

Och så blev det pepparbiff på Dixies till avslutningsmiddag. Gott som vanligt och jätte bra service. Fick äran att ha Cameron som servitör igen. Men J klarade bara 2 milkshake denna gång.

Snart ska jag väcka J och så ska vi se till att få lite mer sol och så packa i hop här. Åker väl härifrån vid ett tiden för en lunch och sedan via Helen och Dave på väg till flygplatsen. Dave fyller år idag.

Och så en lååååång flygresa över den afrikanska kontinenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar