måndag 2 mars 2015

Surprise!

Idag fick jag världens chock! En BRA chock! Min man han kan överraska han!

Det brinner på bergen runt oss igen! Det brinner som bara den. Mer om det i nästa inlägg, men otäckt och skrämmande är det! Tillbaka till överraskningen.

Harald och barnen åker samtidigt hemifrån på morgonen. Barnen till skolan och Harald för att träna. Harald talar om att han ska fixa foton till sitt pass som han måste förnya så att han kommer hem lite senare. Barnen kommer hem igen bara 20 minuter senare då dom inte kommer mycket längre än till Fish Hoek pga av att alla vägar förutom en är avstängd pga branden. Harald hör av sig och meddelar att han försöker ta sig över/runt bergen ändå. Tänker inte så mycket på det eftersom han skulle gymma och sedan simma med några kompisar. Även om det tar tid så hinner han ju i alla fall simma med polarna.

Eunice (städerskan) är här och gör det hon ska. Jag går ut med hunden och plockar undan så att Eunice KAN göra det hon ska (städa). Eilika börjar få tråkigt och går över till grannen och jag sätter mig på kontoret för att jobba.

Har precis satt mig ner och flyttat runt några papper på skrivbordet så börjar Idefix skälla. Han skäller bara om någon oinbjuden kommer in på tomten. Jag reser mig för att gå och titta vad det är. Sen kommer chocken! In genom ytterdörren kommer min storasyster! Jag brister ut i gråt av förvåning och lycka!

Harald har alltså bjudit hit henne som en överraskning och födelsedagspresent till mig! Lite försenad blev "presenten" eftersom gästvåningen var upptagen av andra trevliga gäster på just min födelsedag (familjen Pulli) men nu fanns det plats. Harald bokade biljetten åt Barbara för en månad sedan! Bara mina föräldrar, Barbaras barn samt några vänner till oss här visste om att hon skulle komma.

Han var alltså tvungen att ta sig över/runt bergen för han skulle ju till flygplatsen för att hämta upp Barbara!

Vilken FANTASTISK överraskning! Jag har inte riktigt fungerat som jag brukar idag måste jag erkänna. Jag blev verkligen chockad!

En bättre födelsedagspresent kunde jag inte få! Min man är helt världens snällaste! Tack Harald! Och tack Barbara för att du vill komma och överraska!

1 kommentar: