måndag 26 oktober 2015

En höstvecka

Nu sitter jag på tåget på väg till Köpenhamn för att sedan flyga hem till Kapstaden och resten av familjen. Jag har hunnit med en hel del. Så mycket att jag delar upp det i två inlägg. Så här kommer del ett av min vecka. I bilder!

Jag har njutit av dom vackra höstfärgerna och lugnet! Haft riktigt bra väder. Några droppar regn men mest sol faktiskt. Och en temperatur på ca 10C dagtid. Inget att klaga på tycker jag!







Jag har plockat kastanjer! Dom är ju så vackra!
 

Druckit eftermiddagskaffe hemma hos mamma. DET är lyx det!
 

Shoppat med sonen. Ny jacka och mössa! Nu slipper han frysa i vinter!
 

Städat! Jo, jag tycker faktiskt om att städa.

Skickade bilden till vår städerska Eunice i torsdags och talade om att nu är jag också Eunice. Hon tyckte det var mycket synd om mig och gav mig den bästa kommentaren. -"Shame, don´t go there again!" Hon tycker det är förskräckligt att jag ska städa!
 

Haft lillasyster Helene på fika. Kolla in vilka smarriga wienerbröd!

Och så har jag haft födelsedagsmiddag för mamma som fyllde år i fredags. Lyckades få plats med 10 pers runt bordet i vårt lilla hus. Mamma och pappa, farmor, syster, faster, farbror och faster, kusin, sonen och jag. Blev en lyckad kväll. Hade tagit med mig strutsfilé från Sydafrika så det blev gryta på strutsfilé med kantareller, lingonsylt och timjan. Mycket smarrigt!
 






Mor och son hade så roligt så att vinglasen välte!
 

Hade lite disk dagen efter och även en lätt huvudvärk. Så konstigt! Vi klämde ju bara i oss 2 flaskor bubbel och 6 flaskor vin!

Fortsättning följer i nästa inlägg!

1 kommentar:

  1. Så härligt! Både vädret, färgerna och umgänget! Har inte upplevt höst-Sverige på... Herrejösses, det är 5 år sedan sist! Längtar faktiskt lite...den där speciella höstluften. Och höstlukten...
    Kram o tack för fina bilder!
    Titti

    SvaraRadera