fredag 30 december 2016

Champagnefrukost på juldagen

På  Juldagens förmiddag är vi alltid bjudna till våra vänner Helen och Dave på champagnefrukost. En mycket trevlig tradition. Sydafrikanerna öppnar ju sina paket på morgonen och så även Burdettes, sen bjuder dom in goda vänner på champagne och ägg- och baconmackor på förmiddagen, efter det en välbehövlig paus och sen på kvällen äter dom julmiddag hos Helens föräldrar.

Vi åt en lätt frukost på morgonen hemma och vid 10 körde vi. Helene, Frej och Johan hängde förstås också med. Våra gäster är alltid välkomna och så även i år. Det hör liksom till traditionen numera.


Daddy kollar av julhälsningarna på datorn.
 

Jag drack kaffe i min fina julklappsmugg som jag fick av Harald.
 

Här steks det ägg och bacon på Weber grillen. Dave i sitt tjusiga förkläde som vi köpte till honom i Rom för några år sedan.
 

Kyle får mycket uppmärksamhet när han äter sin macka. Vaddå tigger?! Men rätt så gulligt ändå.


Det var en mycket varm förmiddag så Almeca låg i dörröppningen och njöt av morgonbrisen.


När vi kom hem hittade jag Caesar sovandes på glasbordet på altanen. Glaset svalkar säkert.


Eilika och Idefix leker med Caesar som är under fåtöljen.

Våra gäster checkade ut för att flyga hem til kalla Sverige igen på kvällen strax efter 21. Vi hann förstås med en sista middag tillsammans.

Annandagen var jobbdag för Harald och jag hade städ och tvättdag. Nya gäster var i antågande redan på tisdagen.


Vacker kväll men jag var rätt sliten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar