torsdag 1 december 2016

Snabbvisit

Hann med en snabbvisit till Sverige förra veckan! Innan värsta julhysterin och födelsedagsfirandet (Eilika fyller 11 på måndag) drog igång. Var borta måndag till måndag.

Hann med en hel del men långt ifrån allt jag skulle velat.


Efter att ha flugit Qatar senaste gångerna så återgick jag till Turkish denna gång. Mest för att Harald fixat ett guldkort på Star Alliance åt mig. 


Från Istanbul till Köpenhamn flyger man över Rumänien och Karpaterna.


I väntan på tåget som skulle ta mig till Karlskrona åt jag en gudomligt god varmkorv!


Middag hos mamma och pappa på tisdagskvällen.


Vacker himmel vid soluppgången.




Väldigt dimmigt och mystiskt på onsdagsmorgonen.


Onsdagkväll bjöd jag Julius på en klippning och middag på stan. 


Alldeles vindstilla när jag tog färjan ut till ön igen.



Utsikten från kontoret är inte allt för olik den från kontoret i Sydafrika. Hav, marinbas och helikopter.


Torsdagmorgon var det KALLT! 



Men vackert!


Fick skrapa bilrutan för första gången på 7 år! 

På lördagen shoppade jag inne i Karlskrona. Jisses vad med julsaker överallt! Lunch med lillasyster Caroline och inspektion av hennes nya lägenhet på eftermiddagen.


Dramatisk himmel på väg ut till ön igen!


God laxmiddag hos mamma och pappa på lördagskvällen.


Packning pågår! Allt fick plats!


Hej då för Krugers Gård! För denna gång!


Färjor och tåg ville inte riktigt samarbeta på söndagen så det blev en gofika inne i stan i väntan på tåget. Latte med pepparkakssmak och saffransbulle!


Senare på dagen var det skyltsöndag men det missade ju jag. Men man kunde få rida på dessa snyggingar om man ville!


Soligt, +3C och iskall vind.


Mys på tåget!


 Och Öresundstågen bjöd på glögg och pepparkaka då det var Första Advent!



Vacker solnedgång över Öresund!


Har man guldkort så får man lyxa till det i SAS loungen.


Kände mig något varmt klädd när jag landade till 28C i Kapstaden.


Usch vad fötterna sväller under flygningen. Fotknölen helt borta. Men nu har den kommit tillbaka igen!


1 kommentar:

  1. Å så härligt för dig med en liten blixtvisit hemma i Sverige!

    Det där med att fötterna sväller...Nu när vi reste till Kalifornien råkade jag ut för det på värsta sätt, och jag hade varit så dum att ta av mig skona (mocca stövletter i boots modell) och kunde inte få på mig dom när vi landat. Så pinsamt att få lov att kliva av i strumplästen.

    Hur gjorde jag det när jag jobbade som flygvärdinna och prakiiskt taget gick över Atlanten i högklackat och serverade drinkar :-) Man var väl yngre och så kanske det hjälpte att man aldrig satt ned...men ändå.

    Ha en fin helg i Sydafrika sommaren.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera