fredag 4 december 2009

Julklappar

I går började jag dagen med att åka till tippen. Bilen full och det lär bli MINST ett lass till. Skönt att bli av med en hög i alla fall.

Resten av dagen spenderade jag i Täby C och shoppade julklappar. Har lyckats köpa dom flesta nu faktiskt. Några kvar men där vet jag vad jag ska köpa så det är lugnt. Tänkte försöka slå in alla klapparna innan tisdag så att Harald kan ta med dom ner till Aspö då.

Han hyr en typ skåpbil på tisdag och kör ner allt som ska behållas här i Sverige. Tur at vi fick en vind i våras när vi renoverade ladan!

När väl tisdagen har passerat så känns det som det kommer lugna ner sig något faktiskt. Då är det orosmomentet borta och det är bara att vänta på att flyttfirman kommer och packar. Nja, jag ska ju i och för sig klura ut exakt VAD som skall ner i resväskorna innan flyttgubbarna kommer. Och det är inte det lättaste! Vill ju inte att något som vi VERKLIGEN behöver dom närmaste dryga två månaderna ska ut och åka båt runt hela jordklotet. Vore helt klart o-bra!

Tvättmaskinen som pajade i förrgår är härmed lagad. Garantijobb. Nice!

Eilika är även hon "besiktigad"! Fyra-års kontroll idag på morgonen och svinis spruta nr 2. Hon klarade sig galant!

I kväll stundar Julius avskedsmiddag för bästisarna. Min "extra dotter" Lisa och hennes pojkvän kommer och är värdar. Dom får servera och sköta lekar och frågesport. Jag ser till att få Eilika att somna. Maken landar inte förrän 21.45 tror jag det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar