onsdag 24 februari 2010

Födelsedag

I lördags tävlade Julius i Newlands. Han kom hem med en guldmedalj, ett silver och två personliga rekord! Inte illa!
Eilika och jag var hemma och donade lite och försökte oss på att ligga vid poolen ett tag. Det var rejält varmt och tyvärr så har ett fäste till pumpen pajat så vi hade ingen cirkulation i poolen. Kändes inte jätte fräscht att bada, men några snabba dopp blev det i alla fall. Annars hade jag kokat över.
På kvällen drack vi rosé, grillade och åt god middag ute och ett gott glas rött till. Härligt att kunna göra det den 20 februari!
Efter middagen satt Harald och jag oss i solstolarna och njöt av vårt vin och kvällsutsikten. Ser rätt härligt ut va?!

I söndags var det Haralds tur att tävla. Även denna gång i Paarl. Eftersom han snart ska simma Masters SM hemma i Sverige så gav han inte allt precis. Tränings-tävling kanske man kan kalla det. Om jag har förstått rätt. Jag är ju ingen simmare precis. Bor bara i hop med två!

På kvällen skulle vi gå till Dixies och äta men döm av vår förvåning att köket stängde kl 17 på söndagar. Det bidde Fsh i Kalk Bay istället. Gott! Vi äter mycket fisk här nere. Hela familjen tycker ju om det och här finns det ett rejält utbud på restaurangerna. Eilika var lite för hjälpsam att äta mina musslor!

I går fyllde tanten 43 år! Kände att jag började bli gammal hemma i Sverige men här har jag blivit yngre på något vis. Kan det bero på att man går i flip-flops och korta kjolar eller shorts hela dagarna?

Blev i alla fall grattad på morgonen med presenter och sång. Ungarna i väg till skolan och sedan träffade jag Harald för att ÄNTLIGEN köpa en ny spishäll och ugn! Dom levereras i början av nästa vecka! Efter det körde jag till ett GIGANTISKT shopping centrum som heter Cavendish Square. Har inte varit där tidigare. Vilket centrum! Hittade äntligen några enfärgade toppar som jag letat efter. På Esprit. REA!! Så jag kom hem med 5 nya toppar och ett par shorts! Letat en del kläder men det mesta är konstiga blandmaterial som jag inte gillar.

Tog en runda för att kolla trädgårdsmöbler till baksidan. Hade hittat ett set tidigare men när jag tittade närmare så var det inte vad jag ville ha. Får leta vidare.

Hämtade Julius i skolan för att åka till Hout Bay, men Julius var rejält sen. Han hade varit med skollaget och tävlat i en annan skola och dom var sena tillbaka. Vädret var inte det bästa heller, det regnade (!), så vi beslöt oss för att åka hem och äta på vårt kära Dixies istället. Det enkla är ibland det bästa. Varsin GT innan maten för ca 15.-/styck och sedan lite god mat på det. Efterrätt orkade vi inte som vanligt och den lilla fröken började bli trött.

Mysig födelsedag mao!

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott!! =) Låter som att du hade en perfekt födelsedag! =)
    Visst blir man yngre i sinnet av värmen, eller så kanske man bara är piggare i allmänhet! =)
    Kram/Lindah

    SvaraRadera