måndag 8 februari 2010

Klibbigt

Idag är det halvmulet och väldigt klibbigt! Ca +27 i skuggan. Så fort man rör lite på sig blir man svettig!

Jag har hittat matsalsbordet! Det börjar närma sig ett inrett hem men det går lite trögt nu tycker jag. Skulle ta tag i att borra upp alla nya fina IKEA gardinstänger i helgen men...... Vi har tegel och betongväggar, alltså behövs en slagborr. Och det har vi ingen! Trodde det var slag på vår tjusiga borr, but noooo! Lufen gick ur lite måste jag säga. Men det är bara att bita i hop och ge sig ut och shoppa borrmaskin!

Har fått upp dom flesta tavlorna i alla fall. Blir så fint! I matrummet ar vi Aspö tema av konstnären Lars Franke. Och i vardagsrummet har vår andra favvo konstnär, Jean-Pierre Saracco, sin Sydafrika filial.

I fredagskväll var Julius på skoldans. Han hade hyfsat kul men inte jätte. Inte riktigt hittat sin plats ännu misstänker jag. Harald, Eilika och jag åkte till Helen och Dave på en braii. Gott och trevligt! Hämtade Julius halv tio och sedan hem och sova.

I lördags hade Julius simtävlig i Strand. Strand ligger på andra sidan False Bay. Tar ca en timma att köra. Harald och han gav sig av vid sju snåret på morgonen. Han simmade bra. Han tog två guld, men han var inte så värst nöjd med sina tider. Lite spänd för att det var hans första tävling säkert. Eilika och jag var hemma och fixade och hon bakade kakor med trolldeg och målade några fina "akvareller".

I går tvättade Julius båda bilarna in- och utvändigt. Bra sätt att tjäna R100 på! Och på köpet ficka han en rejäl bränna på ryggen. På em njöt vi av solen och värmen vid poolen och sedan blev det middag på en enkel fiskrestaurang i Kalk Bay. Dom grillar fisk och skaldjur ute på en stor grill. Gott!

Idag har jag "ring" dag. Har ringt till elektriker, TV installatör och kaffemaskins reparatör. Har trädgårdsskötare kvar. Även hunnit jobba lite. Ska ta tag i att avsluta 2009 års bokföring nu närmaste veckorna. Ett av mina MYCKET dåliga samveten! Som tur är har jag en mycket snäll make som ska hjälpa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar