söndag 9 oktober 2011

Vilken sagolik dag

.........i all sin enkelhet! Vi har inte gjort så mycket men vi har njutit av att vi är så lyckligt lottade att vi bor där vi gör!

Jag vaknade till ljudet av valar som blåser ut i morse! Vem kan skryta med det?! Inte många! Vi har haft mellan 6-8 valar precis nedanför huset precis hela dagen. Vi hör och ser dom fortfarande!

Jag har sett valar när jag åt frukost och lunch. Jag har sett valar när jag duschade (nej, inte mig själv!), i spegeln när jag blåste håret (inte heller mig själv!) och till och med när jag suttit på toaletten!


Ser ni alla bilar och bussar som står längs vägen? Dom tittar alla på "våra" valar! Det har stått bilar där hela dagen. Vid ett tillfälle räknade jag till över 50 bilar. Och här sitter vi hemma och spanar och lyssnar. Fatta hur bra vi har det!

Vädret har varit fantastiskt idag. Soligt, nästan ingen vind och +25C på skuggväggen! Nu sitter Julius och gör sin svenska läxa och dricker guava juice, Harald sitter och läser en bok och dricker GT och jag sitter och bloggar och dricker GT. Vi sitter alla i eftermiddagssolen på terrassen mot havet och hör fortfarande valarna och vågorna som slår mot stranden. Eilika? Hon ligger i badet! I morgon är det dagis och skola igen. Då måste man vara ren.

Vi lever ett jobbigt liv och det är väldigt synd om oss! NOT!

3 kommentarer:

  1. Man blir lite avundsjuk även om vi fått leverans från sydafrikanska vinklubben

    SvaraRadera
  2. Ah vad underbart! Livskvalitet!!! Och en kall GT gor ju sannerligen inte saken samre! :)

    SvaraRadera
  3. Åhhh så härligt med valar! Ett riktigt paradis, verkligen. Vet du vad det är för valar? Jag har aldrig sett några större valar, men grindvalar och delfiner. Så härligt för er att höra det där ljudet, jag antar att det låter lite som delfiner när de blåser ut. Det är ro för själen det! En gång sov jag på uppe på däck på en båt och vaknade av det där ljudet i gryningen. Som du säger: sagolikt!

    Men du, då borde ni har valspott (ambergris) på era stränder? Jag letar ju som bara den här hos oss, hittar man äkta ambergris så kan man få så mycket som 20 dollar per gram, och klumparna kan bli ganska stora. Det används ju i framställningen av parfym.

    Du frågade om vad jag gör med seaglass och jag tänkt att göra smycken och mosaik av glasen. Men jag tycker också att det är roligt med historiken i alla olika färger som går att hitta. Endel färger i glas produceras inte längre så det är en liten bit av historia som ligger där på stränderna och glittrar i solen :)

    Ha det gott och bästa hälsningar ifrån Bahamas

    SvaraRadera