fredag 25 maj 2012

Båtar

Alltså ni får ursäkta men jag har en fascination till båtar. Av alla möjliga slag. Kan bero på att jag är dotter till en sjökapten och lots. Och bor man som vi gör så är det ju helt klart intressant med alla dessa olika båtar i vår omgivning.

I dag när jag körde Eilika till skolan så var det in ett mycket udda marint fartyg på väg in mot Simonstown. Tyvärr hade den redan lagt till när jag kom hem så det blev inget foto, men tack och lov finns internet och jag har hittat fartyget och lånat en bild.

Fartyget är HSV-2 USNS Swift. En gigantisk och mycket snabb katamaran tillhörande US Navy. Den är här på ett informellt besök för att utbyta diverse erfarenheter med SA Navy. Hon skall stanna i fem dygn och besättningen har ett gediget program för att styrka relationerna mellan US Navy och SA Navy. Tydligen skall det till och med bjudas på musik i Siomstown av en del av besättningen på båten. Besättningen skall även få en lite behövlig R-n-R (rest and relaxation) när dom är här. 

Vill ni veta mer om HSV-2 så klicka HÄR.



Cool båt! 

Och ja, Panos Earth ligger kvar! Inga nyheter på den fronten. Har ingen aning om hur det går eller vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar