lördag 12 maj 2012

Mad Hatt Tea Party och Sports Banquet

I går var alla mor- och farföräldrar till 1:orna på FHPS inbjudna på Mad Hat Tea Party! Nu bor ju Eilikas mor- och farföräldrar lite väl långt bort för att komma på thé en timma, men Eilika har ju adopterat våra grannar till sina South African grandparents. 

Alltså hade Sally och Kingsley fått en inbjudan och så fantastiskt snälla som dom är så tackade dom ja. Föräldrarna hade bakat eller bidragit med kaffebröd (vi tog förstås med kanelbullar) och skolan bjöd på thé. Mor- och farföräldrarna skulle helst ha tokiga hattar på sig och så fick dom sitta runt dukade bord och bli underhållna av barnen. Sally och Kingsley hade gort jätte fina hattar av svart och rött papper. Eilika hade inte känt igen dom först. Sen visade barnen sina klassrum och vad dom jobbar med i skolan. När timmen hade passerat så fick barnen åka med hem om det var arrangerat med föräldrarna. Så strax efter 12.30 blev en mycket nöjd Eilika hemlevererad. Jag tror Grandma Sally och Grandpa Kingsley var nöjda dom också.

Inga föräldrar fick vara med men jag hade turen att jag är kompis med klassmamman på FB och hon fotade lite och la hon upp några foton på FB. Så jag kunnat norpat ett par foton från henne. 


Här sjunger barnen. Eilika hittar ni som nummer 4 från vänster på tredje raden uppifrån.


Eilika längst till vänster, bredvid klassmammans dotter Melissa.

På kvällen var det Julius tur. Vi var då bjudna på Sports Banquet i skolan. Jag följde med Julius och Harald och Eilika stannade hemma. I år var det bättre organiserat än förra året och det fanns mat åt alla. Riktigt god mat också. För varje sport delas det ut 3-5 olika priser och varje sports lagkapten håller tal och berättar om sportåret. Mycket amerikanskt men roligt!

Julius kammade i år hem priset för Best Spirit! Svårt att översätta men pris för bäst inställning eller något liknande. Stolt mamma! Han är Co-Captain i år och nästa år när den nuvarande Captain har slutat så tar Julius över som lagledare. Nu pratar vi ju naturligtvis om sporten simning! Om någon mot all förmodan skulle tro något annat.


Hade för ovanlighetens skull ingen kamera med mig igår kväll men själva "diplomet" och rosetten kan jag ju bjuda på i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar