lördag 9 februari 2013

Omställning av inställning

Men vad hände?! Idag skulle ju jag ligga i en solstol vid poolen, sola, läsa svenska månadstidningar, ta ett dopp lite då och då och titta på Eilika som badar, och så REGNAR det! Typiskt! Helt genomgrått ute och det regnar och regnar. Inte en endaste blå liten bit av himmel och ingen vind.

Ja, ja det blir till att programmera om hjärnan. För det är ju riktigt mysigt när det regnar. Gör egentligen ingenting. Vi har ju typ 2 månader, mer eller mindre, sommar kvar innan det börjar bli lite kyligare och vi får mulna och regniga dagar (blandade med riktiga sommardagar förstås). Och fryser gör vi inte. Termometern visar +19C. Kanske skulle man ta sig ett dopp sen i alla fall. Bara för att det är mysigt. För i poolen har vi säkert närmare +30C fortfarande. Så snabbt kallnar inte vattnet.

Men lite synd är det om Harald som är på golfbanan. Han ska åka till kalla Stockholm i morgon kväll så han hade behövt ladda med en riktigt varm och solig dag på golfbanan.

Det blir nog plättar till lunch idag. Typiskt plättväder!

Vad har ni för väder idag?
.
.
.
.
.
.
.

Var klar med mitt inlägg, skulle bara ge Eilika lite lördagsgodis och läsa igenom innan jag publicerade. Då HÄNDE det!!!!! Jag stod där och fyllde på godis i Lördagsgodis skålen och hör en mörk stämma säga -"Godmorgon mamma!". Jag hoppade HÖGT och höll på att få hjärtstillestånd. JULIUS, UPPE OCH VAKEN OCH PIGG!!!!! Innan klockan ens hunnit slå 9.30, på en LÖRDAGS morgon!!! När pulsen återgått till normal hastighet frågade jag gång på gång vad som var fel eller vad han ville ha. Det brukar ju vara något han vill ha eller vill göra när han är sådär EXTRA snäll och rar. Och att vara uppe ur sängen sååååå tidigt en lördagsmorgon kanske var ett sätt att tjusa in sig hos mamma. Men..han försäkrade mig om att allt var bra och han helt enkelt bara vaknat. Så nu sitter han här framför mig, go och glad, och äter frukost klockan 9.30 en LÖRDAGSmorgon! Däremot är han strålande glad för att det regnar. -"Det är så mysigt och vackert!" Ja, än är inte undrens tid förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar