måndag 29 juli 2013

Lite mer

Ni får stå ut med lite Idefix bilder nu! Min ursäkt är att husse inte ens ha hunnit träffa sin lille valp så han måste ju bli uppdaterad. Och så är han ju så söt!

Han, Idefix alltså, är en Vit Herdehund och är 11 veckor idag!



Äpple är en perfekt boll att leka med i trädgården. Bra för tänderna och god dessutom. Fast är man bara en liten valp så tar det ett tag innan man lyckas bita sönder det. 
 

Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man springer!
 

Infångat äpple!
 

Lyssnar på rösten som hörs ur högtalarna på marinens båtar.
 

Efter äppeljakt blir man ganska trött!
 

Snart dags att sova. Fått "tandborste" av matte!

Han blir bättre och bättre på att säga till när han behöver går ut. Och matte lär sig så sakteliga att fatta också. Nätterna är lite jobbiga eftersom jag har svårt att sova ordentligt. Försöker ha koll på honom så att det inte händer en olycka på heltäckningsmattan i vårt sovrum. Fast det hände ändå idag. Jag hade glömt stänga sovrumsdörren och han smög förbi mig i köket utan att jag märkte det. Bajsat på mattan! Skitkul!

Nu har han inte sovit så mycket på kvällen och så har han lekt och farit runt som ett jehu ända sedan åtta. Lite svårt för Eilika att somna med en vild valp som far omkring i huset. Han susar förbi hennes rum ibland för att springa in och busa med Julius. Och ibland störtar han in till henne med en pipande nalle i högsta hugg. Med det upplägget och en sista kissning så ska vi kanske kunna sova gott.

NU måste jag göra mig redo för sängen för NU är han TRÖTT! Godnatt! Vov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar