måndag 15 juli 2013

Tjörn och Götlaborg

I helgen har vi varit på tur! Lilla E, Harald och jag har varit på Tjörn och i Göteborg! Vi har haft en fantastisk helg!

Vi började med Tjörn där Harald hade styrelsemöte med Åsa och Lars och jag och Lotta låg och solade vid poolen. Alla barnen badade. Och badade. Och badade!


Styrelsemötet avslutat och det roliga börjar! GT och billtong!
 

Och Eilika? Jo, hon.....badade!
 

Moa och Eilika får hjälp av Lotta med räkorna.
 

Havskräftor!
 

Merlin och Eilika. Ja, hon har badat!
 

Fast det behövdes visst badas lite mer. Nu är alltså klockan mellan 20 och 21. Tror jag!
 

Framåt kvällen tyckte Valle att ett glas rött satt fint!
 

Och så whiskey! Ja det gick åt alldeles för mycket alkohol och många sorter. Jag mådde INTE bra på lördagen! Det var länge sedan jag var så bakfull!

Men så trevligt vi hade det! Tack Lars och Lotta! Efter en lång och skön morgon och förmiddag gav vi oss av mot Göteborg. Liseberg stod på schemat. Vi checkade in på Grand Hotel Opera, efter en del strul, och sedan knallade vi mot Liseberg. Med ett VÄL behövligt stopp på Mc Donalds!

På Liseberg åkte Eilika och pappa massor med karuseller och en och annan berg-och-dal-bana. Vi gjorde misstaget att Harald åkte Lisebergsbanan med Eilika. Det var INTE bra! Hon grät hysteriskt HELA vägen och var livrädd! Därefter blev det barn karuseller för hela slanten. Om jag åkte? Nej, nej, jag är inte så värst förtjust och definitivt inte bakfull! Sen sov vi GOTT på hotellet!
 

Eilika kollar utsikten på morgonen. Vi bodde högst upp på sjunde våningen. Hon kunde se "Läskigberg"!

På vägen hem till ön stannade vi för KANON lunch hos Niklas i Värnamo. Gott och så trevligt att träffas igen. Lite kort men vi hann träffas i alla fall. Man får glädjas åt det lilla ibland.

Så, kort och gott; en mycket bra, trevlig, god och blöt helg!

1 kommentar: