måndag 25 januari 2016

Makalöst vacker morgon

Ja när det har varit mellan 25-30C varmt och torrt i över två månader i rad så är en regning morgon fantastisk vacker! Termometern stod på 17C i morse och det regnade! Titti i Australien förstår precis vad jag menar! Eller hur Titti?!

 

Så här såg det ut när jag tittade ut genom fönstret! 

Skippar gymet och tog en rask promenad på dryga 50 minuter på stranden med Idefix istället. Man måste ju passa på! Det var ju inte så att det nöp i kinderna precis med vinden var härligt kylig och så lite duggregn på det.


Bara Idefix och jag på stranden!
 

Kände mig som en riktig friskus!
 

Solen kämpar dock på där bakom dom tunga molnen.
 

Ett tassavtryck från ett vitt lejon! Neeej, det är ju Iddes "lilla" tass.
 

Nyduschad nos!

Nu, stärkt av promenaden, ska jag göra ett tappert försök att betala bilskatten för två av våra bilar. Den ena en tjänstebil och den andra är min bil. Nya regler gör det allt annat än lätt, men det är en historia för sig. En ytterst irriterande sådan!

1 kommentar:

  1. Förstår dg till fullo; tänk att regn och svalare väder kan vara ett sådant 'halleluja-moment' ;-)! Idag har vi soldis och 26 grader, klockan 10, det är dessutom Australia Day så ska snart ut och dokumentera firandet!
    Ha en fin dag, kram / Titti

    SvaraRadera