söndag 3 januari 2016

Middag på FBYC

I går valde pappa middagsrestaurang och bjöd! What a treat! Och är man sjökapten och seglare så är valet av restaurang rätt så självklart. Det blev Neptune Galley på False Bay Yacht Club i Simonstown!

En mycket bra val! Fantastisk miljö, fin utsikt och mycket god mat. Alla var nöjda!


Hela gänget!


Utsikten från vårt bord.


Restaurangen men baren på balkongen.
 
 


Mina "söta" barn!

Efter maten tog vi en promenad på bryggorna bland alla båtar. Gissa vem som var i himmelriket?!


Seglarklubben från bryggorna.

 


Jodå, pappa pratade med några seglare från Holland bland annat.



Flera långväga gäster i hamnen.



Min favorit! Kolla in blomlådorna på bryggan och dom coola solstolarna på däck!


Far och dotter i kvällssolen!


Mina "o-favoriter"! Fiskeristyrelsens båtar som brukar ligga ute i viken och störa vår svenska TV kanal!


En bryggorm!


Semesterfirarna!




Ser ni flaggan mitt i bild?


En svensk trimaran från Göteborg. Bird heter den, men jag hittar ingen information om den på nätet. Mycket irriterande!


False Bay!

Vi kommer att äta här många gånger till! Har inte blivit av tidigare. Tack pappa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar