söndag 7 februari 2016

Dubbelt upp

I fredags hade Eilika sleep over med sina bästisar på AISCT; tvillingarna Aubrey och Gigi från LA i Kaliforninen. 


Jag förberedde på lite på dagen genom att göra i ordning deras sängkläder. Vi bäddade sedan med två luftmadrasser på Eilikas golv och Eilika flyttade även ner sin madrass.

Hämtade alla tre tjejer från skolan kl 14.50. Jag var lite tidig men satt och lyssnade på ljudbok i mobilen, uppkopplad till bilens högtalare. Tjejerna kom och jag skulle starta bilen och köra. Inget hände! Bilen var död! Efter ett par försök ringde jag Harald som turligt nog var på gymet på samma sida om berget. Han sa åt mig att vänta ett tag och sedan försöka igen. Jag hade med mig munkar och iste till tjejerna så det blev lite mellis på skolgården.


När munkar och iste var uppätet och urdrucket så testade jag att starta bilen igen. No luck! Ringde Harald igen som avbröt sitt gympass, tog en snabb dusch och kom till undsättning. Medans vi vänatde så satt jag i skuggan och filosoferade och tjejerna lekte på lekplatsen. Gick alltså ingen nöd på oss! Harald kom, satte sig i min bil och vred om nyckeln. Bilen startade! Naturligtvis! Något försenade kunde vi äntligen rulla ut från skolgården.



 Av någon konstig anledning så valde tjejerna att åka med Harald hem. Dom valde bort min vita Tiguan :)

Resten av eftermiddagen och kvällen ägnade tjejerna åt att hoppa studsmatta, bada i poolen, spela Minecraft och leka tafatt. Och min köttfärssås gjorde succé till middag!


Det var en fantastiskt vacker kväll! Ingen vind och riktigt varmt!

Vid halv nio frågade jag tjejerna om dom inte ville ta sig ett kvällsbad i poolen. OM dom ville! Så kul att bada när det är mörkt! Vår belysning i poolen ger bara ifrån sig ett mycket svagt ljus som ändrar färg så det är riktigt mörkt i vattnet.


 Spännande!


Tre små sjöjungfrur! Alla i Eilikas TYR baddräkter.
 


 När det var dags att gå upp ur poolen så bäddade jag ner dom blöta flickorna i filtar på studsmattan och serverade varsin skål med svenska pepparkakor. Där låg dom sedan och fnittrade, tittade på stjärnorna och lyssnade på vågorna.


Myyys!

 Klockan 22 var det lights out! Men speciellt en liten tjej hade svårt för att stänga av sin iPad. Den blev konfiskerad efter två tillsägningar och dom somnade till slut. Sov ända till 07.30 nästa morgon vilket är rekord för Eilika när hon har kompisar som sover över.


Trillingfrukost framför TV:n. Våfflor med lönnsirap, fruktsallad och juice.

Lördag förmiddag ägnades åt i princip samma saker som på fredag eftermiddag tills flickorna blev hämtade vid 12.30.

Eilika var rätt så trött och mör resten av dagen. Och så var det varmt! Det tar på krafterna med nattgäster och värme. Men hon orkade stanna uppe och titta på Melodifestivalen på kvällen. Det vill ju inte någon av oss missa! Och ja, rätt låtar gick vidare!


Temperaturen ute på skuggvägen kl 09.00 i går morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar