tisdag 16 februari 2016

Inspirationslös

Bilderna till detta inlägget laddade jag upp i fredags, sen kom jag inte längre! Why?! Ja det kan man verkligen fråga sig men inspirationen att skriva har försvunnit någonstans. Oklart vart!

Men skam den som ger sig. Kanske, kanske så kommer jag i gång igen. Men jag lovar inget!

Har inte ens pratat med min mamma i telefon sedan dom reste hem till Sverige igen. Har helt enkelt inte haft ringlust. Nu vet jag att mamma tycker det är tråkigt, och jag får rysligt dåligt samvete, men att hon förstår. Rätt som det är så kommer lusten tillbaka! Men tack mamma för alla dina små mail! Dom betyder ALLT!

Värmen har släppt sitt klibbiga och svettiga tag verkar det som. Nu har vi mer normalt väder för årstiden och Kapstaden. Februari är den varmaste månaden men vi brukar som sagt var sällan ha varmare är +27C här hos oss. Över 30C händer kanske ett par gånger per år. Inte veckovis som det varit i januari. Januari visade sig även vara en av dom blåsigaste januari på många år men även vinden har mojnat. Ja inte idag då men tidigare i februari.

Någon dag i förra veckan när det var en sådan där fantastiskt vacker morgon så gick jag ner till tidvattenspoolen med Idefix. Det märktes att det skulle bli en varm dag så då var det bra att blöta ner honom rejält på morgonen. Som han simmade!




Han passar verkligen in i simmarfamiljen!

I onsdags var det VARMT! Eilika fick rida barbacka och väldigt lugnt tempo. Skönt både för den lilla ryttarinnan och hästen.



Rätt var det var så behövde visst Dandy lite kel! Ridlärare Astrid fotade.


Fina selfisen på lilla familjen! Torsdagsmiddag på Brass Bell i Kalk Bay


På varma kvällar utan vind har vi skjutdörren mot baksidan öppen när vi tittar på TV. Härligt!

I fredags var det studiedag på Eilkas skola. Vi passade då på att göra lite svenska och sedan körde vi till stranden i Fish Hoek för att äta lunch och sedan boogie boarda Eilika och Harald. Extra lyxigt när alla andra skolbarn var i skolan!


Surftjejen!


Här åt vi lunch först!




Lång och vacker strand med mycket strandnära tåg!


Det hela avslutades med lite gräva i sanden!

Nu har jag ju säkert en drös med bilder tagna sedan i fredags så har ni tur så kommer det ett inlägg till snart!

Ha det så gött där ute i världen! Det har vi det!

2 kommentarer:

  1. Precis samma känsla här hos mig! Hoo-hoo; inspiration och gnista, var är ni? Man vet ju att det är en tillfällig svacka men ändå...
    Nä, nu tar vi nya tag! På med nagellack o läppglans vid dammsugning och renbäddning 😉👍🏻!
    Kram/Titti

    SvaraRadera