torsdag 21 april 2016

Däckad

Jag blir sällan sjuk men när jag väl blir det så blir jag det rejält! I torsdagskväll, förra veckan, så började jag hosta, fredag kväll mådde jag inget vidare, lördag till måndag feber och hosta, söndag kom snuvan, tisdag feberfri på dagen men hostig och väldigt snuvig, tisdag natt hög feber och bihåleinflammationen var ett faktum. I går gick jag till läkaren och fick antibiotika för bihåleinflammationen och kortisontabletter för hostan. Låg i sängen med feber mest hela dagen igår.

Men idag! Antibiotikan gör vad den ska och jag mår mycket bättre. Den eviga hostan håller i sig dock.


Sängliggandes i lördags. Men inte så farligt med den utsikten från sjukhussängen.
 

Eilika hjälpte till med hundpromenaden på morgonen. Hon sprang med vovven och jag stod still och tittade på.
 

Efter hundpromenaden gjorde hon frukost till sin sjuka mamma som sedan låg i soffan hela dagen.

I måndags var det studiedag för lärarna på Eilikas skola. Vi hade planerat att åka till Robben Island men det fick vi ställa in p.g.a. sjukdom. Men jag orkade hänga med på lunch på Blue Water Café på Imhoff Farm i alla fall. Varmt och härligt!


 Jättefin lekplats med klätterträd i anslutning till borden.


En rejäl milkshake ska man ha när man är ledig på en måndag!


 Inte så dålig utsikt i från restaurangen heller. Det är en av tre lamor som går och betar i solen.


Min ständige följeslagare höll mig även sällskap bredvid sjuksängen igår.

I dag kom det mycket efterlängtade regnet. Det regnar rejält! Afrikanska regn när dom är som bäst. Eilika överlycklig som fick ha sina nya gummistövlar på sig. Inköpta i Sverige i Påskas. 


1 kommentar: