måndag 19 april 2010

Helgen

Vi har haft en lugn helg! Jätte skönt!

I lördags gick Eilika i pyjamas fram till fyra tror jag klockan var! Hon lekte i sitt rum och hade Saltkråkan maraton! Hon fick Astrid Lindgren DVD-boxen i julklapp och det är en guldgruva. Mysdag!

Julius kom upp ur sängen vid halv tolv och sedan satt han mest och myste framför datorn.

Harald satt i sitt älskade kontor och fick undan MASSOR med sorteringsjobb och annat.

Jag bakade en chokladkaka och två oliv- och rosmarin limpor. Mums!

Vädret var lite halv mulet så vi kunde "unna" oss att bara vara inne en dag. Men på kvällen röck vi upp oss och åkte till Helena och Dave på braai. Trevligt och gott! Lite kylig kväll så vi satt faktiskt inne och åt!

Igår tog Harald och jag ett krafttag och tömde dom allra sista flyttkartongerna i garaget. Nu har vi en stor hög med gamla kartonger och annat skräp som jag ska ringa och be att få hämtat. Härligt att äntligen allt är uppackat. Nu har jag bara lite smått kvar som skall på plats. Lite tavlor och dyligt. Samt tömma en dubbelgarderob på kontorssaker.

Julius tvättade båda våra bilar medans vi röjde i garaget.

Harald bjöd på lunch. Vinkokta hummrar, champinjobsoppa och mitt nybakade bröd! Mums! Varmt och skönt väder så vi satt ute och åt.

Bestämde oss sedan för att åka till Noordhoek Beach och ta en promenad. Det blåste ju i princip inte alls och det var hyfsat varmt. Vilken beach och vilka vågor! Julius kunde inte stå emot så han var i och badade. Vattnet på Atlant sidan är KALLT! Inte med än max +16C.

Idag däremot är inte vädret det bästa! Det regnar och termometern står inte på mer än +15C!
Men det ser ut att börja ljusna något, Ska se om jag hittar gummistövlar till lilla E i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar