onsdag 14 april 2010

Pilates

Idag har jag varit på mitt första pilates pass sedan vi flyttade hit!

Så skönt! Verkligen vad jag behöver! Hittat en liten pilates studio som ligger här i Glencairn Hights (mamma, pappa och Hasse-precis bakom macken och lokala affären!). Det är en tjej som är något år äldre än mig som har pilates klasser i en vinkel på hennes hus. Mycket trevlig tjej och duktig! Vi är bara 6 i klassen och det var verkligen trevliga damer/tjejer. Högt i tak!

Kände igen dom flesta övningarna sedan jag tränat pilates hemma i Täby. På världens bästa ställe: Balance 4 You! http://www.balanceforyou.se Använde oss dock av ett redskap som jag inte testat förut. A log! Alltså en ca 1m lång, hård skumplast korv som man ligger på. Inte lätt kan jag säga. Men kul!

Även lite svårt att hänga med i snacket ibland. Kan ju inte alla pilates termerna eller muskelgrupperna på engelska. Men jag lär mig.

Stället ligger alltså väldigt nära så jag promenerade dit. Kom iväg lite sent dock så det blev en RASK promenad som reulterade i att jag för första gången svettades rejält på ett pilates pass. Tog det lite lugnare hem och gick på stranden. Härligt! Tar alltså ca 25 min i lagom tempo. Inbokad två mornar i veckan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pilates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar