torsdag 15 mars 2012

Överhettning

Det blev inget simma av för Eilika idag! Hon höll på att få värmeslag och ville inte simma. :(

Alla barnen, åk 1-3, var ombytta till baddräkt/badbyxor och BADMÖSSA redan 11.15. Dom satt alla under tre små soltak och väntade och väntade. Med andra ord fanns det långt ifrån tillräckligt med skugga för alla. Vi hade den stora oturen att ha en RIKTIGT varm dag idag. Det var ca +30 C, i skuggan. Gissa då hur varmt det var i solen OCH med hermetisk tillsluten badmössa på knoppen!

  

Liten allvarlig och varm tjej i färgglad TYR baddräkt och hajmössa.

Efter att tävlingarna hade börjat och hållit på en stund så såg jag att liten sötnös med haj badmössa kroknade! Tårarna rann! Ingen fröken hade sett det så jag gick dit. Hon var jätte varm och hade ont i huvudet. Jag fick tag på en fröken och dom tog av henne badmössan och satte henne i skuggan istället. Hon fick min vatten flaska också. Puh! Ok nu ska det nog gå bra!


Men tiden gick och Eilika skulle inte simma än på ett tag. Det blev inte svalare precis och Lilla E deppade ihop igen. Jag fick åter igen komma till undsättning. Hon hade fått i sig nästan allt vatten men hon ville inte simma. Hon fick komma och sitta hos mig en stund och hon fick en isglass. Men det gick inte att övertyga henne att simma. Hennes fröken försökte tvinga henne men hon ville bara åka hem. Tårarna rann!

Så vid 12.30 gav vi upp och gick och hämtade hennes kläder och körde hem. Det var en mycket ledsen tjej jag hade at göra med och hon undrade om jag var arg på henne. Men det var jag ju förstås inte! Hon hinner simma massor med tävlingar.

Noterade även att hon knappt hunnit få i sig något ur sin matsäck så hon hade nog lite slut på energi. Däremot hade hon druckit duktigt innan och det var ju bra.

Väl hemma så var hon rät nöjd men sedan började hon gråta igen. Hon ville ju gå på sin dans som är efter skolan. Så i all hast fick hon på sig dans kläder och vi spurtade i väg till skolan igen. Stannade och tittade en liten stund och hon var mycket nöjd. Sen hem i farande fläng för att packa simsaker och mellanmål till Julius. Sen tillbaka till skolan för att hämta den lilla danstjejen. 

Vidare mot Julius skola. Eilika satt och mumsade pannkaksrullar i bak. På vägen fick jag ett sms från Julius att han ville bli hämtad en ½ timma senare. Typiskt! Ja, ja Eilika och jag stannade och handlade i Steenberg så det gick ju bra. Hämtade Julle och skjutsade honom till simningen och sedan hem igen! Puh!

Vilken dag! Nu ska jag röja upp här hemma i kaoset och ta fram något ur frysen till Eilika och mig. Orkar inte laga någon mat nu men vi har massor färdiglagat i frysen.  Julius åker direkt från träningen tillbaka till skolan för att vara med på Coffee Night och där får han pizza till middag. Jag ska hämta honom 20.30. Harald är på UWC och simmar dag två av Sydafrikanska mästerskapen. Han får också något från frysen när han väl kommer hem

Ja så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar