torsdag 15 mars 2012

Fun Gym och Science Fair

I går var det varit fullt upp! Jag hämtade Eilika från skolan och körde direkt till Julius skola. Där tittade vi på High School Science Fair. Eleverna har gjort projekt i naturvetenskap och nu presenteras projekten i Parthenon på skolan. Julius har jobbat tillsammans med Maya och dom har tagit reda på vilken effekt energidryck har jämfört med vatten och vilken sort som är bäst. Dom hade knåpat i hop en jätte fin presentation. 

Sen vidare till simningen med Julius och så hem och fixa lite middag. Sen, kl 18.00, så åkte Eilika och jag till hennes skola igen. Alla ettorna skulle bjuda oss föräldrar på Fun Gym undervisning. Barnen har Fun Gym en gång i veckan i skolan och nu skulle vi få se vad dom kan. I Fun Gym så tränar dom styrka, motorik och att lyssna på instruktioner. Det kommer två externa ledare och håller Fun Gym lektionen. 


Här sitter om och väntar ute på gården tills alla har kommit. Inget springa runt här inte!


Alla var fulla av förväntan.


Här sitter dom alla uppraddade på led i gympa salen. Eilika har hittat mig i publiken!


Lite svårt att få kameran att fokusera rätt i skummet så bilden är lite suddig. Men jag tog med den i alla fall för den visar hur glad och stolt Eilika var!


Här hoppas det som en stel pinne.


Och marschera!


Och gå rakt på alla fyra fast tvärtom. Hajjar ni?



Sen det svåraste av allt! Att ligga helt stilla och tyst och blunda i 30 sekunder! Bra jobbat!


Och så träna nackmusklerna.



Dom två Fun Gym ledarna.


Uppställda för att marschera ut! Dom var så duktiga allihop! Kul att se!


Och så fick dom Icebite (isglass) som belöning efteråt. Mums!

Det var tyvärr bara jag som var där och tittade för Julius var ju och tränade och Harald han simmar just nu Sydafrikanska mästerskapen för masters. Han kom hem med 3 medaljer i går kväll! Jag ska rapportera hur många han lyckas simma in under alla 4 dagarna!

Nu ska jag till nästa aktivitet! Eilika ska simma sin första simtävling! Det är House Gala i skolan! Ny rapport i kväll!

1 kommentar:

  1. Så duktiga de är! 3 medaljer!! Jätteduktigt! Jag har missat att han också är elitsimmare! Hur hinner han med det? Kram!

    SvaraRadera