tisdag 13 maj 2014

Någon fyller år idag!


 

Och det är den här krabaten som fyller 1 år idag!

Vi har naturligtvis firat honom ordentligt. Han har fått presenter, han fick naturell grekisk yoghurt med mosad banan till frukost, sen gick vi länge på stranden där han träffade sina två bästisar Zoe och Tessa, han har fått gå på promenad med Eilika och Julius tillsammans (!) och så har han fått skönsång med ett fyrfaldigt voff och köttben till middag! Jag tror han är nöjd!
 
 

Morgonen började med att vara så här vacker!


"Vår" strand  är en hundvänlig strand!


En mulen dag men solen lyckas få igenom några strålar i alla fall!
 

Fantastiska vågor idag. Jag såg en säl som surfade i en av vågorna.
 


Detta är livet, tycker Idefix!
 

Lågvatten!
 

-"Men vad är det där, på stranden? Ska jag kanske springa efter?!"
 

-"Nej, jag springer till matte istället!"
 

Bad- och drick paus i bäcken. Zoes matte tyckte han betedde sig precis som en isbjörn. Vattnet är ju kallt ju!
 

Bus på hög nivå!


Tänk vilken tur att BÅDE  Zoe och Tessa var på stranden idag! Och gamle farbror Sam tittar på.


Beachbumen Monty vaktar som vanligt! Han är snäll men har respekt med sig. Idefix går inte fram till honom. Monty vallar alla som är på "hans" strand!
 

-"Tack matte för strandpromenaden! Jag har haft JÄTTE roligt!"
 

Hemma igen och nyduschad så låg han länge ute på gången och gnagde på sitt födelsedagsben.
 

Dagens strandfynd! Ett litet, litet pärlostronskal och så en stor och äcklig fästing på Idefix skinka. Ja alltså bara ett strandfynd egentligen. Tändstickan hittade jag i vår kökslåda ;) 


Presenterna uppskattades!
 





2 kommentarer:

  1. Han är så otroligt fin! Och havet, wow, jag vet ju att vattnet är ganska kallt i Kapstaden, vi var där en nyår för många år sen, men vackert så man smäller av...

    SvaraRadera
  2. Vart tog det året vägen? Det är ju inte längesedan han kom hem till er... (Vilken fruktansvärt äcklig fästing förresten!!)

    SvaraRadera