måndag 3 augusti 2015

Det närmar sig slutet

I går kom naturligtvis det vackra vädret! Det brukar vara så när vi åker tillbaka till Sydafrika. Då kommer sommaren! I morgon flyger Eilika och jag till Sydafrika och lämnar som sagt var Julius och Harald här.

I går kväll var vi och hälsade på Catherine och Thomas och deras lille Mille i Nättraby. Även familjen Gladher var där. Trevlig kväll! 


Catherine och Thomas in action i köket!
 

Osäker på om det fanns några hallon, vinbär eller krusbär kvar när vi åkte därifrån med alla barn!
 

Lunch ute idag. En riktig delikatess; snabbmakaroner och köttbullar!
 

Lilla E väntar på Amanda!
 

Piggelinpaus! Jag har roat mig med att packa i övrigt!
 

Fiffiga jag! En 3l påse i litermåttet och så fyllt på med farmors hemgjorda lingonsylt.
 

16 glasburkar i olika storlekar blev......
 

...4l lingonsylt i trippla påsar. MYCKET lättare än glasburkar i resväskan!
 

Hmmmm.......hur ska allt detta få plats i två väskor?! Brukar ju alltid kunna pula ner en hel del i Julius väska i vanliga fall!
 

Ahlgrens Bilar gör att det går mycket lättare att packa ;)
 



Eilika och Amanda spexar innan dom hoppade i poolen.

Allt fick plats men tidningar och värmeljus fick plockas ur. Det blev för tungt! Jo det finns absolut värmeljus i Sydafrika men dom är så mycket dyrare och brinner mycket fortare än IKEAs. Dom får komma med Harald om ett par veckor i stället. 

Mamma och pappa bjöd på middag i kväll. Jag önskade mig isterband och potatis och det fick jag förstås. Harald har varit i Norrköping över dagen och skulle förmodligen hinna ut till ön lagom till middagen. Men....strax innan Emmaboda så fick han punktering! Höjden av otur! Han fick ringa bärgare som han sen lyckades få att köra honom till Karlskrona. Pappa och Eilika åkte in till stan och hämtade honom med min farbrors båt. För naturligtvis var det ett uppehåll för färjan precis när han kom till Karlskrona. Nu var han hemma strax innan färjan skulle gått från stan.
 


På väg till huset i skogen, Lövhem, för middag!
 


Jag tror nog att Julius kommer att sakna sin lillasyster trots allt! 
Hon kommer definitivt sakna honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar