söndag 16 augusti 2015

Mina bästisar

När vädret ser ut så här så har jag ett antal bästa vänner! Det dom alla har gemensamt är att dom håller mig varma!
 


Den lilla elektriska värmefläkten åkte med i flyttlasset från Sverige mer eller mindre av misstag. Föga anade jag vilken räddare i nöden den skulle bli. Fläkten inhandlades när jag satt i ett vinterkallt kontor i Täby för snart 6 år sedan. Den lilla fläkten används nu mycket flitigt varje vinter. Den håller barnen varma vid frukostbordet och även resten av familjen vid övriga måltider. Det är inte kul att sitta och frysa vid matbordet men det ser den lilla fläkten till att vi slipper.

  
Räddare i nöden!

Den stora Morsoe kaminen installerade vi i huset innan vi flyttade hit. Bästa investeringen vi gjort i huset. Den matas med torr ved framförallt på kvällarna när vi sitter i vardagsrummet framför TV:n. Idag föder jag den dock hela dagen! Värmen sprider sig så sakta bort till matrum och kök. Inte som vi hade trott att den skulle göra men det beror på det totalt oisolerade huset. Vi eldar en hel del för kråkorna! Det är säkert varmt och skönt uppe på taket!


Kunglig, dansk värmekamin!

Barnen har sina fårfällar dom fått av mormor och morfar som nyfödda i sina stolar vid matbordet. Harald har fått släpa hem varsitt till mig och sig också. Inköpta på IKEA! Värmer gott om bak och rygg i dom annars iskalla plaststolarna.
 

IKEA får with a view!

Norrbaggarna kan dom med! Min äkta OnePiece är väldigt rosa men ack så varm! Tror det beror på att kroppsvärmen får cirkulera fritt där inne i sparkdräkten, utan något som klämmer åt och blockerar.
 

 Användes dock inte vid besök! Där går gränsen!


Och så mina nyinköpta Sheperd tofflor! Varma fötter, varm Gabriella! 

Hunden bryr sig föga om att det regnar, blåser och är kallt. Men jag har min vindtäta och fleecefodrade parkas från TYR. Skön med huva och går ända ner till vaderna. Den är så varm och skön!


  Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Att krypa ner i en rå och kall säng när det är ca 15C i sovrummet är mindre skönt. Nattlinnet värms på handdukstorken och så stoppar jag ner min Super Bottle under täcket, Super Bottle är fylld med några kulor (som risgryn fast det är inte det) och värms i mikron i 3 minuter. Den håller värmen i upp till 6 timmar! Och på fötterna sköna fluffiga frotté sockor! Sexigt värre!


 Eilika har också en och så har vi en extra som Julius hade. Lånar den ibland också!


Värmer gott i sängen!


Det var mina bästisar det! I morse skulle Eilika egentligen rida kl 10 men det avbokades snabbt. Duggregn och blåst och en tjej som älskar långa, lata söndagsmornar var orsaken till avbokningen.


Klart bättre än ridning i duggregn!

1 kommentar: