lördag 15 augusti 2015

Långhelg

Förlåt mamma att jag är så dålig på att blogga sedan jag kom hem! Ja ni andra också förstås, men mest mamma! Jag vet ju att du vill veta allt om hur vi har det och vad vi gör. Stort som smått.

Men inspirationen är långt ifrån på topp just nu tyvärr. Men det kan ju bara bli bättre eller hur?! Jo jag har faktiskt skrivit detta inlägget mycket tidigare i veckan men då segade internet så rysligt att allt bara försvann. Inte bra när man har taskig inspiration. Så nya tag nu!

Förra helgen var det långhelg. Womans Day i söndags vilket innebar ledig dag på måndag. Jodå, dom är givmilda med lediga dagar sydafrikanerna. Eilika hade ju Amy som sov över på lördagssnatten och på söndagen lekte dom på förmiddagen och på eftermiddagen gick vi på bio tillsammans med Amys mamma och lillasyster.


Marsvinsmys i soffan på lördagsmorgonen.

Den nya Minion filmen såg vi.

Mina godingar!

Någon typ av synkroniserad dans ser det ut som! 

På måndagen var det riktigt fint väder men blåste en del. Vi fixade lite inför veckan och tog det rätt så lugnt.


-"Kan vi gå ut NU?!"

Jodå det kunde vi. Sol och lite kylig vind. Tack och lov för min parkas!

Eilika var sugen på sockerkaka så då bakade vi.

Inga rådjur på besök i trädgården här utan manguster i stället.

Läxa ute i solen! Eilika skriver om sig själv och jag plastar in skolböcker.

Kokos och Kanel fick också komma ut.

En tidig vårblomma! Växer på fetbladig buske på kyrkogården. Tror att busken heter zwartkop. Maffiga blommor i alla fall! Står länge inne!

Skönt med filt när det är kallt!

 Red sky in the morning, shepherd´s warning! Jodå häromdagen hade vi en sådan här vacker morgonhimmel och mycket riktigt så kom regnet!


Kampen mot mögel i garderoberna fortsätter. Beställde 3 sådana här fiffiga apparater på nätet som kom levererade till dörren två dagar senare. Det finns sådana där fiffiga fuktsugande kristaller i. När manicken är full så visar displayen rosa och man sätter den på laddning över natten Sen är den good to go igen. Hoppas dom funkar!


Det svenska musikundret fortsätter att förundra och göra en stolt. Speciellt för en utlandssvensk på andra sidan jordklotet.


Zara Larsson på radion flera gånger om dagen. Och så spelas även Icona Pop och Avicii frekvent.



Denna snygging väntar spänt, och snällt, i bakluckan på att Eilika skulle komma ut ur dörren på skolan. Eilika är den stora favoriten. Näst efter mig förstås!



En helt vanlig fredag på Krugers View! En pava rödtjut för 32.-.

Sitter här i min ensamhet (Eilika sovit över hos Amy) och blickar ut över den mörka himmelen och det ogästvänliga havet. Mamma, jag ringer till dig en gång till nu! Har redan försökt 2 gånger men det var upptaget. Förmodligen någon av syrrorna som hann ringa först!


Så, until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar