onsdag 27 juli 2016

Har det med åldern att göra?

Först och främst måste jag ju visa denna bilden, igen! Den togs för exakt 3 år sedan idag! Den 27 juli 2013 hämtade vi Idefix från uppfödaren. Så liten han var!


Ja Eilika var inte heller så stor!

Harald åkte ju till Polen i söndags kväll och i går kväll vidare till Paris. Ikväll, eller snarare i natt, skulle han komma hem men flyget var en dryg timma försenat från Paris så han missade sista tåget från Köpenhamn. Det blir hotell i Malmö i natt i stället. Inte så glamoröst att vara på affärsresa alla gånger!

Så det har varit bara Lilla E och jag dom senaste dagarna. Då har vi passat på att äta svensk "barnmat" som Harald gärna slipper.


Köttbullar och makaroner blir riktigt festligt med ett glas rödvin till!



Falukorv, färskpotatis och en öl är inte helt fel det heller!



Men till dagens blodkorv blev det vare sig vin eller öl. Där går gränsen!


Efter middagen i förrgår gick Eilika och Amanda ner och badade! Vilken lyx!

Efter bad och dusch så följde jag med Eilika på hundpromenad med Nemo. 

En av mina absoluta favoritblommor; blåklockan!

 I går tog vi sovmorgon! Mysigt! 
Eilika tog inte av sig pyjamasen på hela dagen. Hon lekte i sitt rum från morgon till kväll!

Så till titeln! I dag fick jag besök av en av mina bästa vänner från gymnasietiden! Vi gick på samma linje, i samma klass på Väggaskolan i Karlshamn i hop. Idag skulle hon till Karlskrona lasarett med sin dotter och frågade om hon fick komma ut och hälsa på. Det gick ju alldeles utmärkt! Vi har inte setts på 13-14 år kom vi fram till. Igen....the power of Facebook!



Men kolla! Visst ser Helene och jag inte en dag äldre ut än 18?! :)

Ja har det med åldern att göra att det plötsligt dyker upp gamla vänner från waaaay back?! Jag menar, nästa år fyller jag 50 och denna sommaren har jag träffat 2 vänner från gymnasietiden. Som jag inte träffat på åratal! Hur som haver, trevligt och roligt är det! 

Hoppas det dyker upp fler "gamla" vänner nästa sommar!




3 kommentarer:

  1. Fina kompisar från förr! Jag är faktiskt nåt år äldre... oj oj.

    SvaraRadera
  2. Hihi, det är väl ändå 1 månad kvar tills det var 3 år sedan ni hämtade Idefix? :) Eilika ser inte heller så stor ut på bilden. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne för att du uppmärksammade trycfelsnisse! Vi hämtade honom den 27 juli, inte augusti!

      Radera