måndag 11 juli 2016

Livet på ön

Ö-livet har varit rätt så lugnt och stillsamt i veckan som gått. Vädret har varit omväxlande vilket är helt ok för min del. Sol och varmt betyder trädgårdsarbete och poolbad. Regnar det och är ruggigt så fixas det och leks inomhus. Båda alternativen funkar bra för min del!


Innan poolpartyt i tisdags så hade jag lite jobb att göra. Månadsskiftet hade passerat och jag behövde göra lite bokföring och skicka ut kontoutdrag för vårt sydafrikanska företag. Nöjd med utsikten från min skrivbord på denna sidan jorden också!


Tisdagkväll så blev det en smarrig TV dinner! Ishavsräkor, ungersk salami, ost och vin!


På TV riktig svensk sommar!


Utanför fönstret öste regnet ner!

Onsdag morgon gav sig Harald av mot SM veckan i Norrköping och Vansbrosimmet! Jobb på båda ställena men han simmade även Vansbrosimmet. Han var ju ändå där! ;)



Eilika red ut på islandshästarna igen. Regn och kyla hindrar inte en inbiten hästtjej!


Jag passade på att städa mitt favoritrum i huset; skafferiet!


I Norrköping bjöd Harald den hårt arbetande sonen på lunch! Julius har varit borta och jobbat i 2 veckor nu!


I torsdags sken solen och Eilika och jag åkte in till stan för att shoppa!


Först lunch! Eilika äter kebab för första gången. Fick godkänt!


Fika på Mio möbler!


Jodå riktigt skönt väder! I väntan på färjan hem till ön.


Vacker "väg" hem till oss!


Det blev kvällsmat ute för första gången i år!


Fredag åkte jag in till stan för att fixa nytt pass sen blev det somrig lunch vid poolen!


På eftermiddagen kom Linnea och badade med Eilika och på kvällen bjöd vi mamma och pappa på middag!






Regn och sol om vartannat gör så att det växer så det knakar! Denna vackra blomsteräng är vår gräsmatta! Jag försökte få igång gräsklipparen men det var för tungt!


Vår lavendelhäck verkar stormtrivas!


Lördag blev det trapplunch i solen! Eilika åt varmkorv vid tennisbanan.


 Amanda kom och badade på eftermiddagen! Päronsplit är gott!


Eilika visar Amanda boken om hennes Sydafrikanska bästis och henne själv.

Mamma bjöd på egenodlad färskpotatis och isterband till middag. Lite magiskt att gå igenom deras grind!


Gillar deras grannars staket skarpt! Det är armeringsjärn mellan stolparna.

Haralds barndomsvän Jari stötte på Julius på puben i Norrköping i går kväll!

Mulet och regnigt idag igen! Vi har storstädat Eilikas rum, jag har städat ur garderoben i hallen, kantarellmacka till lunch och färsk potatis med smör och stekt falukorv till lunch! Så gott!

Jag kan rulla "ner" till Sydafrika sen när det är dags att åka hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar