lördag 18 december 2010

Höjden av lycka

I går kom Harald hem efter drygt 10 dagar i kalla Europa. Han hade konstaterat att jag skulle klara max 4 dagar i det vädret! Här har vi helt annat väder. Både igår och idag har det varit jätte fint sommarväder. Idag kl 17 hade vi samma temperatur i poolen som i skuggan, +28C! Härligt! Alltså har även jag badat idag. Såååå skönt! Hade dock lite beslutsångest i morse om jag skulle sätta på svensk sommar musik eller julmusik. Det blev radion!

Med sig hade Harald diverse "lyxprylar" eller ärbart mest. Det allra bästa enligt mig var en hel hög med svenska tidningar! Julen är räddad! Några hade mamma köpt och i dom låg det små lappar här och där med kommentarer. Tänk vad mycket bättre dom tidningarna är!

Han hade även med sig ett helt batteri med glöggkryddor, torkade enbär, 2 burkar farmors lingonsylt, 3 flaskor julmust smaksättare till Sodastreamen, en Alladin chokladask, en radda tablettaskar till Eilika och två JÄTTE påsar med smågodis till Julius. Hans väska var TUNG! Som tur var mellanlandade han i Johannesburg så att fick gå igenom tullen där. Här i Kapstaden tar tullarna i princip ALLA!

Vi är ju natruligtvis glada att pappan och maken kommit hem också ;)

2 kommentarer:

  1. Hälsa Harald att simhallen i Finspång revs idag :-(
    Var hemma hos Helle på glöggmys och pratade om minnenfrån simhallen...vi var bådaöverens om att det var riktigt tråkigt att tänka på att simhallen inte finns längre...
    God jul till hela familjen från oss...

    Jari med familj

    SvaraRadera
  2. Hhaha...roligt skrivet....glöggkryddorna före mannen! :-)
    Ååå va sugen jag blir på lingonsylt när jag läser din blogg!

    SvaraRadera