torsdag 30 december 2010

Gott Slut

Här sitter jag, inne eftersom det stormar och blåser, och funderar framför min dator. Funderar lite på året som gått och vad som komma skall. Inte så filosofisk av mig så något långt tjusigt inlägg om vad vi gjort det senaste året eller om mina drömmar om nästa år blir det inte. Och det som eventuellt poppar upp i min Nalle Puh hjärna behåller jag nog för mig själv. Men så mycket kan jag säga att det varit ett spännande år och jag tror att nästa år nästan blir ännu mer spännande. Allt känns väldigt öppet!

På en lite mer normal nivå, så kan jag berätta att jag nu fått antibiotika, probiotika (som man alltid får tillsammans med antibiotika här. Tabletter för magen alltså) och kortisontabletter för min hosta. Ringde läkaren igår förmiddag och på eftermiddagen var jag på apoteket. Har nu tagit två doser antibiotika och en dos kortison (6 tabletter i ett svep!). Hostan har faktiskt tonat ner sig något redan. Tack och lov! Familjen och för att inte tala om jag själv börjar tröttna på detta eviga hostande!

Idag har Julius en simmarkompis med sig hem samt att ännu en har varit här några timmar tidigare idag. Jag tror gossen ska sova över också. Hoppas, hoppas, hoppas att det skall släppa snart och att sonen tar sig för och ta hem lite polare. Lite orolig är jag allt! Det har faktiskt gått nästan ett år nu! Sedan vi flyttade hit alltså.

Menyn för Nyårsafton är spikad och ingredienserna inhandlade. Även ett nytt Monopol (Sydafrikanskt!) är inhandlat så det ska nog bli en bra Nyårsafton. Hjärnan jobbar nu på ett blomsterarrangemang till matbordet. Vi får se vad det blir.

Den 5 januari ska vi ut på en liten bilsemester med familjen. Vi ska köra upp längs Garden till Port Elisabeth med stopp på vägen. Från PE ska vi åka på safari till Addo Elephant Park och Schotia Game Reserve. Sedan bilar i hemåt igen via några väl utvalda orter. Hemma igen den 10/1. Bästa Minna på Sydafrikaexperten har bokat åt oss. Det är i princip samma tur som farmor och Co. gjorde för 1½ månad sedan. Dom fick vara försökskaniner! Ska bli spännande och roligt. Både Harald och jag är dock lite oroliga över hur våra barn ska lyckas hålla sams och inte driva oss till vansinne längs vägen. Håll tummarna!

Nej nu ska vi gå och äta vår sista middag på Dixies för detta året!

Så Gott Slut och Gott Nytt År på er alla trogna (ja, ni andra också förstås) blogg läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar