onsdag 23 november 2011

Happy Feet

Idag efter min pilates så åkte jag och 3 av mina pilates kompisar till Cavendish. Vi tog oss i karavan genom ösregn över bergen.

Väl vid Cavendish, som är ett shoppingcenter, parkerade vi och gick in för att njuta av zonterapi på Happy Feet. När vi kom in så hade dom ingen ledig tid åt oss så vi gick och fikade en stund. Sedan kl 12 var vi tillbaka.

Vi blev visade in i ett rum med 4 STORA svarta fåtöljer med tillhörande fotpallar. Vi fick grönt thé och sedan kom 4 kineser in för att påbörja behandlingen. Vi hade alla 4 bokat behandlingen Shanghai som består av 10 min nack- och ryggmassage och 35 min zonterapi. Vi fick varsin balja att sätta fötterna i och så fick vi sätta oss på fotpallarna och nack- och  ryggmassagen började. Dom var rätt hårdhänta men det var väldigt skönt. Alla tighta muskler mjukades upp. Sen fick vi sätta oss i fåtöljerna och zonterapin började. Även det kändes rejält stundtals men var jätte skönt. Samtidigt kunde vi alla 4 sitta och snacka och njuta av behandlingen.

Det var verkligen en skön förmiddag i goda vänners sällskap! Först ett pilates pass, sedan en god fika och slutligen en rejäl massage av både nacke, rygg och fötter. Och BILLIGT! För behandlingen betalade vi R150 var. Det är alltså 122.- för 45 minuters behandling!

Jag är lite öm i nacke och axlar nu men vi har bestämt att göra det fler gånger. En gång i månaden tänkte vi försöka unna oss detta. Låter som en bra idea visst?!

1 kommentar:

  1. Åh så skönt det där lät! Känner att jag nog borde göra slag i saken och boka massage, jag har funderat på det ett tag. Det är skönt med såna där må-bra saker :)

    SvaraRadera