måndag 7 november 2011

VIP gästerna har kommit


I lördags förmiddag landade mamma och pappa i ett mulet Cape Town. Resan hade gått bra och det var så roligt att se dom igen!

Vädret bättrade sig och vi åt lunch ute och väskorna fulla med presenter, godis och förnödenheter packades upp. Vi festade med grillad strutsfilé och majskolvar, örtpotatis och rödvinssås till middag! Sen blev det en god natts sömn!

Igår, söndag, var tanken först att vi skulle åka till Fairview och äta lunch på The Goatshed, men dom var redan fulbokade. Så vi tog en vinprovartur i Constantia Valley istället. Vi är ju så lyckligt lottade att vi inte behöver åka till det stora vindistriktet utan bara dryga 20 minuters bilresa från oss har vi flera riktigt fina vingårdar.
  

Så vi började med Groot Constantia! Fantastisk utsikt över Cape Flats och False Bay.



Mycket god lunch ute i parken på Jonkershuis Restaurant.





Så vackra omgivningar!


Sprallig Eilika framför en riktigt gammal vinstock.


Tafelberget syns var man än är!


Efter lunchen körde vi till Steenberg. Vi är medlemmar i deras vinklubb och tycker mycket om deras shiraz vin. Vi gick igenom en full vinprovning med 6-8 viner. Härligt väder så även här kunde vi sitta ute. Eilika hittar kompisar vart hon än är så henne ser vi inte mycket av.



Japp! Tafelberget!



Från vingården ser man Ou Kaapseweg som vi kör VARJE dag! Ni ser den ringla upp längs berget.


När vi kom hem hade Julius fixat kaffe som vi drack ute på terrassen i eftermiddagssolen och sen passade morfar och Eilika på att ta sig ett bad.

Till middag köttgryta och Harald och Eilka gjorde spetzle. Mums!

Författaren skulle ha skrivit på bloggen igår kväll redan men tyvärr mår jag inte riktigt 100. Har nog åkt på Haralds bacill han hade med sig från Europa. Feber, ont i kroppen, lite hostig och så är magen inte riktigt i form. Så jag gick och la mig tidigt.

Idag har jag tryckt i mig ett gäng värktabletter så att jag orkat med att guida. Inlägg om dagen som varit kommer senare i kväll. Hoppas jag! Nu dags att laga middag!

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Jag har precis hittat hit till din blogg, ska bli spännande att läsa om erat liv i Sydafrika! :D

    SvaraRadera